vrijdag 10 april 2009

Dag 64 en 65 in Graz

Verslag dinsdag 7 april en woensdag 8 april

Vandaag is het weer prachtig weer! Ik probeer op het terras en voor de kerk wat te lezen maar ik geraak altijd om één of andere reden snel afgeleid. :-) Ik ga ook naar de uni vandaag om wat op te zoeken. Daarna ga ik eindelijk nog eens langs de fietsenmaker hoe het zit met dat extra stuk voor mijn licht. En jawel hoor! Het is aangekomen, eindelijk is mijn fiets helemaal in orde! Dat werd zo stilaan wel tijd eigenlijk maar qua kosten ben ik er al bij al nog goed vanaf gekomen. ’s Avonds kijk ik naar de gedubde csi miami… Tot mijn kotgenoot de tv inpikt! Ik maak een lijstje op wat ik nodig heb en hang mijn was uit. Want ik heb een groot machine laten draaien vandaag. Woensdag is qua lezen en zon een beetje hetzelfde. Ik kuis ook mijn kamer eens, ruim op, steek een ander machine (nee zoveel kleren heb ik niet dat ik twee machine kan vullen na elkaar! ’t Was beddengoed.), ik strijk maar begin nog net niet aan nieuwe culinaire hoogstandjes. Op skype praat ik met radka, de vorige dagen was haar vriend en een goede vriendin met haar vriend hier. Maar nu zijn die allemaal weg dus om de zonnige dag af te sluiten besluiten we op een bankje in het stadspark een pintje te drinken. Echt lang houden we het daar niet uit. Na anderhalf uur is de warmte van de dag volledig weg en zijn we afgekoeld. Het is echt een voelbaar aantal graden verschil tussen de straat en het park. In Radka’s studentenheim is een feestje… een Spaans feestje maar omdat we een paar van de Spanjaarden kennen besluiten we toch maar te gaan. Zonder kennis van het Spaans is een Spaanse party een risico. We hebben twee persoonlijke tolken en voor de rest is iedereen heel expressief dus het is wel grappig. Ze willen zelfs salsa beginnen dansen! Hip hoi, spijtig genoeg kom ik niet verder dan de conclusie dat ze het gevoel voor ritme en de bewegelijkheid in de heupen wel hebben maar niet de kennis van de passen. Sja, ’t is toch grappig. Spijtig genoeg blijven we niet zo lang want Radka moet morgen vroeg opstaan… jammer, maar alleen overleef ik dat zoizo niet :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten