zondag 19 april 2009

Dag 66 in Graz: Frühling!

Verslag donderdag 9 april

Vandaag heb ik een picknick gepland. Ik sta vrij vroeg op om eerst nog wat te kunnen lezen. Veel komt daar niet echt van in huis. Ik kan mij er maar niet op concentreren. Ik besluit dan maar alvast aan de pannenkoeken te beginnen. Dat is een uurtje later pas klaar maar dan is het niet meer de moeite om nog veel te doen. (een kotgenoot begon weer een lange discussie met mij en vroeg me meer pannenkoeken te maken, vandaar dat ik er wel wat tijd in stak. Maar hij deed ondertussen wel de afwas die er al dagen stond (niet van mijn maar van hemzelf, hij laar altijd al zijn afwas staan tot er geen plek meer is! Maar ik was dus al blij dat hij aan het afwassen sloeg!) Ik maak mijn tas met beleg voor de pannenkoeken en deken inclusief klaar. Om iets na één fiets ik naar de plek waar we hebben afgesproken om naar het park te fietsen. Radka en Chris zijn er al geweest. Het is een zalig park. Er ligt een meer in het midden doorrond liggen langs één kant bomen, langs een andere kant een café/brasserie met terras en langs de derde kant een grasveld met uitzicht op de vijver (want meer is een beetje overroepen). We hebben vrij veel eten met z’n drieën: pannenkoeken, fruitsla, broodjes, chips, … het is wel gezellig. Een beetje luieren en de zon die brandt er maar op los! Rond vier uur knippen we Chris zijn haar. Op één of andere manier waren we daar eens op gekomen en van het één komt het ander en voila, daar sta ik dan, in het midden van een park van Graz de haren van een Amerikaan te knippen! Radka helpt ook wat, maar enkel de gemakkelijke stukjes want ze heeft het nog nooit gedaan en heeft er ook geen idee van hoe het moet. We krijgen vele grappige reactie van de wandelaars die voorbijlopen. Na het knippen zie ik er door de wind uit als een aap (al het haar vloog op mij door de wind…) Ik ga mij even verfrissen in de openbare toiletten. Hier moet je zogezegd ook voor betalen maar er zit niemand. Ik ontdek wel een plakkaat waar op staat dat je voor niet betalen een boete van 150 euro kan krijgen. Ik ga er toch maar van uit dat de politie van Graz wel iets beters te doen heeft dan ‘zwartplassers’ op te pakken. :-) Thuisgekomen leg ik al wat spullen klaar die ik wil meenemen, duik mijn rukzak op en zet mijn snowboard klaar. Daarna begin ik aan een lange nacht! Ik eet erg laat om mijn ritme wat te rekken en probeer me met nuttige zaken voor school, tv en facebook wakker te houden. De reden voor de ritmeverandering? Ik wil in de treinreis niet te moet worden, zodat ik mijn spullen (wat er vrij veel zullen zijn) in het oog kan houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten