vrijdag 24 april 2009

Dag 77 in Graz: groen en vol bloesem!

Maandag 20 april ’09

Vandaag weer les, na de les onderneem ik een fietstochtje met Radka langs een paar zaken die auto’s verhuren om te vragen of we ermee richting Balkan kunnen rijden. Slecht nieuws: na twee verhuurbedrijven blijkt dat het nergens zal lukken omdat het in Oostenrijk gewoon niet mogelijk is om een verzekering te krijgen voor een Balkanland verder als Kroatië. Een beetje teleurgesteld keren we terug van onze tocht.. nu valt onze bijna geplande reis in het water! Om de schok te verwerken gaan we in het zonnetje op de Hauptplatz nog een ijsje eten. Prachtig! Graz in de lente! Het valt mij nu pas af dat er nog vrij veel groen in de stad is. Rond de universiteitsgebouwen staat wel wat groen, het lange stadspark staat volledig in bloei en in mijn buurt hebben veel mensen bloesem in hun voortuin, ook het plein voor de kerk ziet groen. Doordat de bomen nu weer breed in bloei staan kan in vanuit mijn bed niet meer de bakker aan de andere kant van het plein zien! Enkel groen nu! ’s Avonds blijkt dat ik nog absoluut niet bijgeslapen ben van de vakantie. Want vrij vroeg val ik al als een blok in slaap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten