vrijdag 24 april 2009

Dag 78 – 79 – 80 in Graz

Dinsdag, woensdag, donderdag 23 april

Ik heb volgende week dinsdag een examen, dus ik moet dringend beginnen doorleren, de stress neemt toe. Dinsdag heb ik twee lessen en de tweede moet ik erg goed voorbereiden dus veel tijd schiet er vandaag niet meer over. ’s Avonds is het Stammtisch, ik ga pas vrij laat omdat ik na het eten nog een poging wil doen om iets te leren. Die poging wordt ook nog eens uitgesteld omdat er ineens een poging wordt ondernomen om de ijskast uit te kuisen! Das echt nodig want de ijslaag is al zeker vijf centimenter dik en met haardroger en heet water wordt er dus een aanval op het ijs gedaan. Ik zet mij in maar ben toch blij als ik na drie kwartier kan zeggen: “nu moet ik echt vertrekken”. Goei plan eh, die diepvries eens uitkuisen want er lag ook veel rommel in, maar dinsdagavond om half negen daaraan beginnen is misschien toch iets té enthousiast. Als ik aankom in het café, ben ik blij dat ik niet thuis ben gebleven!(de tuin is open dus het eerste half uurtje kunnen we nog buiten zitten!) Het is heerlijk om iedereen terug te zien, iedereen heeft nieuwe verhalen en sommige mensen heb ik toch al echt gemist in de vakantie! Ongelofelijk hoe snel je aan elkaar gewoon wordt. Maar dit is dan ook wel iets intensiever als een doorsnee semester natuurlijk (het contact met de mensen dan eh). Er worden afspraken gemaakt voor nieuwe feestjes, ons reisje wordt in een andere vorm genoten, … en we kunnen er weer tegen.
Op woensdag heb ik geen les dus ik ga voor heel de dag studeren. De teksten gaan traag en buiten lonkt het mooie weer, … in’t zonneke middageten gaat er gelukkig nog net af.
Donderdag heb ik weer les en wéér een les die voorbereid moet worden, ’t is dus weer teksten lezen en doornaast proberen studeren voor het examen. Na de les wil ik snel langs de winkel gaan en naar huis gaan en dan strooit een klein probleempje roet in het eten! Mijn fietssleutel breekt af! In het slot! Als een dief loop ik dus met mijn fiets onder de arm naar huis. Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik een mini-fiets heb gekocht! Maar alle fietsproblemen die ik in belgië ooit heb kunnen vermijden, overkomen mij hier nu wel één, na één! Donderdagavond is er een feestje van een Tsjechische jongen in zijn studentenheim, niets te groot, ik ken alle mensen al die komen, dus is een gezellig avond. Ik tover in de loop van de avond een paar Belgische bieren uit mijn tas en kan iedereen bekoren met de veelzijdige smaken ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten