dinsdag 19 mei 2009

Dag 103 – 104 – 105 in Graz

zaterdag 16 en zondag 17 mei ’09

Zaterdag slaap ik een beetje uit maar niet overdreven. Ik heb om één uur namelijk afgesproken met Chris, Daniel en Denisa om in de Asian Food te gaan eten. Middagbuffet a volonté. Maar ik moet Chris en Daniel nog op de hoogt brengen van het wat en waar dus moet ik toch een paar uur daarvoor opstaan. De zon schijnt eindelijk terug dus is het opstaan alweer iets aangenamer! In rok en T-shirt vertrek ik iets voor één naar Jakomini waar we zo ongeveer hebben afgesproken. Het middageten is gezellig maar vooral veel te veel! Terwijl we daar zitten slaat het weer om en begint het te stortregenen. In de hoop dat we daar niet door moeten blijven we tot ongeveer drie uur in het restaurant zitten… Uiteindelijk mindert het een beetje en gaan we er toch maar door. Moe van het eten en de dag ervoor en met een volle maag die er na twee, drie uur nog niet leger op is, doe ik nog een dutje om het rotweer te negeren. ’s Avonds, om zeven uur, heeft Denisa afgesproken met een Oostenrijkse uit haar klas (ze doet engels en heeft een vak waarbij ze heel de tijd moeten spreken en halve toneeltjes opvoeren dus het contact met Oostenrijkers gaat in dat geval iets vlotter als bij mij :-) ). In elk geval, heeft ze mij ook uitgenodigd dus ga ik mee genieten van het happy hour in die cocktailbar.

In de cocktailbar was het wel gezellig en het Oostenrijkse meisje Micka of zoiets nodigt ons ook uit om ’s avonds meer te komen indrinken bij haar thuis. Ze heeft een paar vriendinnen uitgenodigd en voor ze uitgaan gaan ze nog ‘Vorglühen’ bij haar thuis. Dat was wel gezellig maar van het Oostenrijks accent dat ze hadden verstonden Denisa en ik wel niets! Er was er zelfs ééntje die gewoon geen Hoogduits kon! Al vrij snel zijn we dus maar op het Engels overgeschakeld ( ze studeerden allemaal Anglistik dus hun Engels klonk perfect). Na een paar uur zijn Denisa en ik dan vertrokken want mee uitgaan zagen we toch niet zo goed zitten. Toen ik tussen de cocktail en het Vorglühen een tweetal uurtjes thuis was heb ik bij mijn kotgenoten ook eens gepolst naar die club die het Oostenrijkse meisje vermeld had. Het antwoord van mijn medebewoners: “Tine , als jij daar binnengaat, kom je zonder papieren en met drugs terug naar buiten”. Bij die woorden stond mijn beslissing dus vrij snel vast. Het was al bij al een gezellige avond dus naar mijn mening geen probleem dat er geen feestje op volgde.

Op zondag slaap ik een beetje uit, wordt ik allergisch aan pollen, snotter bijgevolg de hele dag en probeer wat aan een taak de werken. ’s avonds laat komt een kotgenoot die voor drie maanden een wereldreis heeft gemaakt terug dus dan staat even het huis op z’n kop.

maandag 18 mei ’09

Maandag, weer les, ik ga ook langs de geschiedenisbib. Daar zijn ze erg vriendelijk en de mevrouw legt mij het hele systeem uit. Even later kom ik echter tot de ontdekking tot de Zuid – Oost Europese en Aziatische geschiedenis niet in de geschiedenisbib staat maar een aparte bib heeft. De beste mop is dan nog dat die bib niet bemand is omdat er te weinig geld is… Het systeem: je moet bellen of mailen en zeggen welke boeken je wil. Dan is er elke dag voor twee uurtjes iemand die dat bemand, die legt dan u opgevraagde boeken klaar en dan kan je die daar raadplegen. Niet eens meenemen dus! Het bezoek ook die bib is in elk geval een werkje voor morgen want vandaag heb ik de openingsuren al gemist. Das toch ongelofelijk, te weinig geld! Een universiteit! Voor ’s avonds was er half en half gezegd om samen te eten omdat die ene kotgenoot is maar uiteindelijk gebeurt er helemaal niets in die richting. Ik ga dan om acht uur nog wel naar Radka om samen met Elisa en Topi te bespreken hoe we gaan rijden en wanneer we vertrekken. Chris, de bestuurder, stuurt zijn kat, omdat het is beginnen stortregenen. Na een kleine twee uur zijn we er toch al mee klaar (we hebben eigenlijk heel de tijd gezocht naar een alternatief voor de Sloveense autowegen. Wat niet gelukt is!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten