woensdag 6 mei 2009

Dag 85 in Graz

Dinsdag 28 april 2009

In de voormiddag heb ik geen les, nog herhalen dus? Nee hoor, Tine heeft te veel stress :-). Ik denk dat het al lang geleden is dat ik nog zo zenuwachtig ben geweest zo op voorhand. Ik voelde mij er dan ook vrij belachelijk bij. In de voormiddag kon ik mij dus niet echt meer concentreren, in de namiddag had ik dan eerst Duitse les. Alleen maar verwarrend! Eerst Duitse les en dan dat examen in het Engels! Gaan afleggen. Het examen was in elk geval niet wat ik er van verwacht had. Niet zozeer verbanden leggen en vergelijken maar stomme korte vragen die je zo’n beetje uit het hoofd moet leren. We zullen de resultaten dus wel afwachten!
Na het examen fiets ik recht naar de fietsenmaker om mijn beklag te doen over mijn slot. Ik kom er aan, leg de situatie uit en krijg een nieuw slot. Deze keer is het geel en niet exact hetzelfde. Het ziet er zelfs steviger uit! Ik loop dus al als ne gelukkige mens naar buiten. Voor de deur probeer ik het slot even, sleutel past erin, ik probeer de sleutel de draaien, en ja hoor daar loopt het al mis! De sleutel draait niet, ik dus weer naar binnen, laat het slot zien er krijg wéér een nieuw. Deze keer ziet het er wel exact hetzelfde uit als het vorige. Hij test het zelf ook uitgebreid. Nu loop ik met mijn vierde slot in drie maanden naar buiten! Tja, gelukkig is het niet de vierde fiets eh! Terug thuis begin ik aan een grote opruim, ik geraak echter niet ver want ik moet vroeg eten en zorgen dat ik om zeven uur aan de opera sta. Ik ga naar de musical ‘my fair lady’ zien. Als je zo de overschot tickets koopt is dat goedkoper. In elk geval, buiten dat we de ‘lady’ niet verstaan het eerste deel omdat ze zwaar dialect spreekt is het wel een aangenaam stuk. Mooie decors ook. Na het toneel gaat ieder naar huis, morgen heb ik ook weer gewoon les, maar ik heb dan toch wat after-examen ontspanning gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten