maandag 4 mei 2009

Dag 81 in Graz: Dass kannst du doch nicht glauben?! Der Schloß funktioniert wieder nicht!

Vrijdag 24 april 2009

Het is al van even geleden, maar ik had het al half en half geschreven dus zet ik mijn verslagje er toch nog even op! Vrijdag neemt de stress voor het examen van dinsdag wel toe. Ik heb les in de voormiddag en de namiddag probeer ik te studeren. Zaterdag kan ik de hele dag niets doen dus heb ik eigenlijk nog maar drie dagen, maar die drie dagen zijn niet zonder nevenactiviteiten. :-) Tussen de les en het studeren ga ik ook even langs de fietsenmaker. Ik durf zelf al bijna niet binnen gaan want ik ben daar nu al zooo vaak binnen en buiten gelopen. Het blijkt ook niet nodig te zijn als ik op het kruispunt ervoor Radka en Denisa tegenkom. Radka moet ook naar die fietsenmaker dus zij gaat binnen, koopt het goedkoopste slot voor mij en ik wacht buiten bij de fietsen. Thuis aangekomen, ga ik de tang van mijn kotgenoot halen om mijn slot met gebroken sleutel door te knippen. Ik knip het door en doe het nieuwe slot open en weer dicht rond de fiets. Waarom ik deze ceremonie zo gedetailleerd omschrijf? Na mijn slot te hebben gesloten, wil ik de sleutel er weer uithalen… maar in plaats van enkel de sleutel, komt ook de cilinder (waarin je de sleutel zo moet draaien) ook los! Met een beetje moeite krijg ik het slot weer los. Dit slot is ook al naar de vaan! Pech, pech, pech! Alle fietsproblemen op een hoopje. Nu heb ik helemaal geen slot meer. Gelukkig heb ik nog de sleutel van de het slot van die kotgenoot die op wereldreis is en wiens fiets ik mocht gebruiken. Ik kan dus tijdelijk die twee fietsen aan elkaar vast maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten