zondag 10 mei 2009

Dag 92, 93, 94 in Graz

Dinsdag 5 mei ’09, woensdag 6 mei ’09, donderdag 7 mei ’09

Ik heb vandaag, dinsdag examen Duits. Ik heb er bijster weinig voor voorbereid… een beetje op het vliegveld doorgenomen en dan vanmorgen op mijn kot nog een beetje. Andere vakken zijn belangrijker dus daar wil ik dan ook eerder mijn tijd in steken. In de voormiddag dus wat Duits en andere stof en in de namiddag examen en daarna les. ’s avonds moet ik ook nog werken aan taken allerhande. ’t Wordt echt een veel te drukke week. In het laat geraak ik gelukkig toch nog op de Stammtisch waar ik blij ben de mensen terug te zien na mijn Belgisch avontuur. Ik maak het niet te laat want hoewel ik morgen geen les heb, zal ik de hele dag moeten werken.

Woensdag wordt wat ik er van verwacht had, het lijkt een beetje op een examendag, het is prachtig weer. Echt warm maar ik zit de hele dag binnen om aan taken te werken en teksten te lezen. ’s Avonds kan ik gelukkig nog even buitenkomen, mijn concentratie is dan ook wel op. Om acht uur moet iedereen die mee naar Kroatië komt, zijn deel voor het huisje komen betalen bij Radka en Denisa. Elena (een Finse) zal het geld ontvangen en de huisjes boeken. De prijs is vrij goed als we ze helemaal vullen. We gaan uiteindelijk met 20 man! Dat zijn drie huisjes dus het ziet er wel naar uit dat het gezellig wordt! Een deel gaat van woensdag 20 mei tot zondag en een ander deel tot maandag. Er zijn verschillende auto’s dus er wordt ook op verschillende dagen gereden. En dan is er nog een unicum! Ik zal nederlands kunnen praten, heel af en toe. :- ) Er is last-minute nog een Nederlander, een geneeskunde student uit Rotterdag bijgehaald. Hij is pas dinsdagavond gevraagd en ook meteen overtuigd ( we kwamen nog een man tekort om alle bedden te vullen). De avond zelf is vrij rustig, een theetje en een beetje babbelen maar ik ben al blij dat ik andere mensen zie.

Donderdag wordt en niet rustiger op, heel veel les en daartussen moet ik nog een taak te zien af te drukken, te eten, … het is een gecross van hier naar ginder en ’s avond s heb ik dan ook barstende koppijn, een uitnodiging voor een avondlijke picknick in het park moet ik door de hoofdpijn en een tekst die op mij wacht dus afslaan.

1 opmerking:

  1. Dat ziet er een leuk lang weekend uit in Kroatië. Plannen hier: nieuwe boiler in de badkamer zetten. De oude begint nu en dan vervaarlijk te piepen

    BeantwoordenVerwijderen