maandag 4 mei 2009

Dag 83 in Graz

Zondag 26 april 2009

Door mijn extreme vroege slaapgedrag sta ik de volgende morgen voor dag en dauw op. (al klinkt dat meer zes uur dan het eigenlijk uur :-) ) ’t wordt en hele studiedag, ’s avonds, zo rond vijf uur begint het al, zijn we uitgenodigd voor iets dat ‘international the’ heet. De bedoeling is dat alle culturen elkaar tegenkomen en wat praten. (dat ik nu net wat Erasmus voor een groot deel betekent, dus weinig origineel, maar goed.) Ze lokten ons eigenlijk met het beloven van een gratis buffet. Dus wij daarheen!
Als we daar uiteindelijk aankomen beloofd het iets vreemds te worden. We moeten opschrijven welke talen we spreken en ik wordt naast een oude, Oostenrijkse mevrouw gezet. Na een babbeltje met de Oostenrijkse dame, begint er één of andere show. Dat valt wel tegen want ik ben hier met razende honger naar toe gekomen. Het eerst half uur valt wel mee, kinderen die iets op een viool komen spelen (tot vier stukken toe weliswaar) en de sponserende organisatie worden bedankt. Maar daar blijft het helaas niet bij! Willen of niet, we worden ‘geëntertaind’ door een Duitser die in Oostenrijk woont, mopjes maakt, zingt en ons probeert te laten zingen, … dit wordt toch al verdacht en na twee uur, klinken eindelijk de verlossende woorden dat het buffet geopend is! Bestorming! Na de hapjes (broodjes met vanalles en ook een paar dessertkoekjes + cakejes) ga ik terug naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten