maandag 4 mei 2009

Dag 84 in Graz

Maandag 27 april 2009

De dag voor het examen dus ik spartel mij door de laatste teksten en probeer het geheel zo’n beetje te leren. ’s Avonds is het een belangrijke avond, de mooiste kleren moeten uit de kasten gehaald worden want vandaag is het eindelijk: de verwelkoming door de burgemeester! Om twintig voor zes worden we verwacht voor het Rathaus. We worden ontvangen is een mooie, oude ontvangstruimte. De burgemeester vertelt hoe leuk hij het vindt dat wij hier zijn en twee Erasmusstudenten vertellen hoe leuk ze het vinden om hier te zijn :-). Wat kan de wereld toch mooi zijn! Voor de rest worden er rectoren en belangrijke personen allerhande bedankt en bedankt iedereen de burgemeester. Daarna mogen we op het balkon, dat uitzicht heeft op de Hauptplatz, vrij uniek zicht en het is wel de moeite. Daarna worden we naar een andere zaal geleid meer hapjes en wijn. (iets chiquer als de dag ervoor!) De burgemeester staat te wachten aan de deur, hij geeft iedereen een hand en vraagt vanwaar hij/zij komt. Bij mij kan er nog een extra boodschap af zelfs: Ah, Belgium, you’re the first! Het is erg gezellig in de mooie zalen van het stadhuis, iedereen eet zijn buikje vol, keurt de wijn goed en drinkt een extra glaasje en met een groep van zes à acht andere studenten, ga ik nadien nog even een koffie drinken. Het is vandaag zo’n heerlijk weer geweest dat we in het centrum, buiten op een terrasje kunnen zitten! Heerlijk! Daarna ga ik met een dosis cafeïne terug naar huis om de laatste keer mijn notities door te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten