maandag 4 mei 2009

Dag 82 in Graz: Weinstrasse

Zaterdag 25 april 2009

Vandaag, zaterdag, de langverwachte en beruchte wijntrip! Ik sta vroeg op om nog langs de uni te kunnen gaan vooraleer de bus vertrekt. Ik laat één fiets dus even zonder slot in de fietsenstalling staan en fiets met de andere naar de uni. Daar ga ik de slides van de lessen van het vak waarvan ik dinsdag examen heb afdrukken. Sinds kort staat er eindelijk geld op mijn studentenkaart dus nu kan ik de magische wereld van print- en kopie-systemen in Graz ontdekken. Na een beetje hulp te hebben gevraagd, slaag ik er dan toch in om een dik pak slides uit de printer te laten glijden. :-) Ik fiets terug naar huis, neem m’n gerief want om tien uur vertrek de bus aan de opera. De wijntrip zelf is wel leuk en zelfs interessant. We leren welke soort wijn hier gemaakt wordt en hoe ze gemaakt wordt. Kanttekening: al vertelden ze trots over hun de soort druif die hier geteeld wordt en dat het klimaat voor die druif, hier, enkel in deze streek in Oostenrijk ideaal is, toch kunnen ze niet zeggen dat Oostenrijkse wijnen de top halen. Al zijn ze vooruitstrevend met de draaidop! :) (en Oostenrijkers zijn niet bekend voor extreem vooruitstrevend gedrag.. zou ik spontaan denken). Uiteraard leerden we de wijn ook proeven. We deden dat op twee locaties. De eerste was echt leren proeven en maar met drie wijnen. De tweede was een stuk of twintig wijnen en drie schnaps. De enige fout die permanent aanwezig was, was dat we de wijn niet moesten uitspuwen. Na deze fameuze proeverij zijn we nog naar een derde locatie gereden waar we eten en drinken kregen (deze keer ook niet-wijn-dranken). Na de trip, we waren rond negen uur terug in Graz, ben ik direct gaan slapen. Om de volgende dag weer helemaal ‘sober’ aan de dag te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten