woensdag 13 mei 2009

Dag 99 in Graz : Unglaublich :)

dinsdag 12 mei ’09

In de voormiddag werk in een beetje aan een taak die ongeloofelijk traag vooruit gaat. Maar ’t is niet voor lang want om kwart voor één heb ik al les. Duitse les meerbepaald. Vorige week had ik daar examen van.. Ik schets even de situatie: vorige week, nog geen 24 uur terug van België, nog niet bijgeslapen van het Belgische feest maar klaar voor het examen. Allé, dat denk ik toch. Ik heb er niet bijster veel voor gedaan maar in de les lukt alles altijd dus ik heb er eigenlijk geen schrik voor. Op de luchthaven in België en op de trein naar Brussel heb ik een beetje geleerd. En dan voor het examen ook een klein uurtje. Pakt dat ik er in totaal hoop en al twee uur in heb gestoken. Das eigenlijk zelfs al teveel want die leuke Antwerpse universiteit gaat mij hier sowieso geen credits voor geven. Terug over naar deze week, dinsdag, Deutschkurs. Al netjes verbeterend krijgen we ons examen terug. De prof deelt de examens uit, als ik het mijne in handen krijg moet ik prompt in lachen uitbarsten. "Unglaublich", zeg ik tegen Carole naast mij, ook zij vindt het nogal speciaal. Dat zou ik Frankrijk toch ook niet kunnen… Op het examen staat boven de ‘sehr gut’ 100/100. Primeur moet ik toch wel toegeven. Conclusie: voor het volgende examen Duits (want het zijn er twee) doe ik geen klop! Buizen lijkt me vrij onmogelijk. En zelfs als ik een nul haal ben ik er nog door. Haha.
Daarna heb ik nog een andere les: Entwicklungssoziologie. We hebben eerst een reeks theoretische lessen gehad en nu volgt er een reeks gastsprekers. Vandaag een prof uit India. Het leek mij al reuze interessant maar ik ben een beetje teleurgesteld over de inhoud na de les. Het was een vrij droge schets van de situatie in India. Ik ga nog langs de bib en dan terug naar huis. Weer wat lezen en omzetten in het Engels voor een taak, een beetje eurosong kijken, weer poging tot lezen en dan ga ik toch maar slapen.

1 opmerking:

  1. Hurra! Hurra!
    Wat een geweldig resultaat voor Duits! Mag je nu nog cursussen en papers in het Engels afleggen en afgeven? Of hou je het stil voor de betrokken profs ...

    BeantwoordenVerwijderen