maandag 11 mei 2009

Dag 95 in Graz

Vrijdag 8 mei ’09

Eindelijk vrijdag! Maar de drukte is nog niet voorbij. Ik heb in de namiddag een les waarvoor ik een tekst moest lezen en met discussie en presentatie, ik heb er dus al veel stress voor! Tussen twee lessen door ga ik bloed geven, of eerder plasma. Hier wordt je daar zelfs voor betaald dus das mooi meegenomen. Na een klein uur bloed te hebben laten aftappen en terug inspuiten heb ga ik naar mijn stressles. Uiteindelijk tikt het uur voorbij en voeg ik niet veel toe aan de discussie :-s. Onze groep had wel al afgesproken dat deze week één meisje de tekst zou lezen en de vraag erover zou beantwoorden in de plenum discussie… Na de les kan ik ben ik toch blij dat de week voorbij is. Ik ga inkopen doen en hoop op een plan dat tevoorschijn zal komen voor vanavond. Als ik de moed bijna wil opgeven komt er toch nog een plan op de proppen en even later zit ik op een zwoele vrijdagavond een cocktail te drinken in de Sporgasse, in het centrum, heerlijk! Samen met Radka zit ik op café met een Oostenrijkse uit Radka’s les. Eindelijk eens contact met echte Oostenrijkers! :-) Het is wel een gezellig en interessante avond. Na de cocktail wandelen we de Sporgasse naar beneden, terwijl we de steile straat naar beneden wandelen vind het Oostenrijks meisje 20 euro! Ze wil ons daarmee nog op een drankje trakteren in een ander café. Beneden, op de Hauptplatz aangekomen komen we dan nog een vriend van haar tegen die ons meeneemt naar een kleine maar erg gezellige Ierse pub. De barkeeper kan zelfs geen Duits! Zoals het hoort in een Ierse pub dus. :) We drinken wel iets minder Iers wegens gebrek aan zin in bier. Het wordt iets Spritzelachtig met witte wijn erin. Het smaakt in elk geval. Daarna gaan we elk naar huis en ga ik toch ontspannen mijn weekend in.

2 opmerkingen:

  1. Voor het winkellijstje via Radka: mijn voorraad Studenska is dramatisch aan 't slinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha! Te laat! Misschien hebben ze het ook wel in Kroatië...

    BeantwoordenVerwijderen