vrijdag 13 februari 2009

Dag 11 in Graz

23.30h - vrijdag 13/02/09

Hoihoi

Bij deze is mijn poging om vroeg in bed te kruipen om morgen fit te zijn gefaald. Ach, ja, ik kan in de trein nog wat slapen. Vandaag hadden we weer maar een halve dag les. Om half één was de les ged aan. Dan moest ik me haasten naar jakominiplatz, in het centrum. Daar had ik met een meisje afgeproken (de Portugese van de JH, Rebecca), om samen naar een tweedehandswinkel te gaan om te kijken voor een paar spulletjes voor mijn kot. Uiteindelijk bleek het geen tweedehandswinkel te zijn maar een goedkope meubelzaak, en een grote ook. Ik kocht een vier spiegel die je zo boven elkaar kan hangen zodat je jezelf helemaal in de spiegel kan zien. Op mijn kamer hangt namelijk geen spiegel en das wel een beetje raar als je er begint op te letten. Dat geheel heeft me acht euro gekocht dus das wel mooi voor een spiegelaankoop. Naast die goedkope meubelzaak was nog een andere reusachtige meubelzaak. (wel een duurdere) Echt vier verdiepingen vol en ik het midden zo een opening zoals in de grand bazar. Maar mooier en heel die winkel vol met dingen die je in een huis nodig hebt. We zijn daar niet te lang blijven hangen. Na een tramrit terug richting centrum (de winkel lag wel wat buiten het centrum) zijn we samen nog een koffie gaan drinken. Een gezellige koffieplace is toch universeel denk ik. ’t Was wel gezellig. Daarna ben ik terug naar mijn kot gewandeld (het koffiehuis is maar 5 min van mijn huis!). Tegen dan was het half drie en heb ik met wat tussenpozes huiswerk gemaakt, geskypetet, eten gemaakt, … daarnet heb ik ook wat ingepakt voor de trip van morgen! Ik moet iets voor vijf uur opstaan. Want om zes uur moet ik al in het station staan aan de andere kant van de stad. Ik zal dus morgen waarschijnlijk niet kunnen bloggen maar zondag des te meer. ;-) Dan volgen hier nog enkele weetjes en nieuwtjes die ik nog niet vermeldde:
- Ik heb een fiets! Vanaf de 20ste, voor drie maanden maar, maar wel gratis, hij is van mijn huisgenoot en ik heb gisteren de sleutel al gekregen maar ik denk dat hij hem nu nog zelf gebruikt. (in tussentijd heb ik dus voor vanaf morgen een tweede weekpas gekocht voor bus en tram enzo)
- ik slaap nu in mijn toekomstige eigen kamer, op een matras op de grond, hij is VOLLEDIG leeggehaald. Paniekje, maar ’t komt wel in orde want met spullen die hier nog in huis staan krijg ik heb waarschijnlijk terug gevuld. De kamer ziet er wel beter uit omdat een reusachtige kast, die de kamer veel kleiner is er ook uit is. Ik moet wel nog een bureau of tafel zien te vinden… zorgen voor later. Desnoods ga ik timmeren.

Goed, ik ga slapen. Tot zondag!
Kus
Tine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten