donderdag 5 februari 2009

Dag twee in Graz – deel 1

00.20h - 5/02/2009

Ik sta op om zeven uur, zeven uur eh! Douche, ontbijt met sympathieke kamergenoot, lopen naar de bus en klaar voor de een intensieve Deutschkurs! Dat was net iets te overmoedig. Aangekomen in het talencentrum blijkt daar niet veel beweging te zijn. Wat hangen in de gang, geen aanwijzingen geen hulp. Uiteindelijk passeren er mensen die er werken. Een Koreaanse vrouw spreekt haar aan en blijkt op zoek te zijn naar dezelfde cursus als ik. We moeten in de gebouwen van de universiteit zijn blijkt. Op daarnaartoe dus. Daar moeten we wederom zoeken. Uiteindelijk wordt ik in de B.1 cursus geplaatst, waar ik ondertussen veel te laat binnenkom.

In de cursus leer in een meisje kennen uit Frankrijk. We eten samen voor de middag (ik heb een pistolet van het ontbijt in de jeugdherberg meegepikt) op haar kot en om twee uur gaan we samen met een jongen die van dezelfde franse universiteit komt als zij naar een ding voor Erasmus studenten. We krijgen er een esn-kaart en kunnen een simkaart kopen aan voordelig tarief. Hupsa, das ook al in orde. Tussen de middag kreeg ik ook eindelijk positieve mails terug van studenten zie nog een kamer vrij hebben in hun w
Wohngemeinschaft. Ik kan er op dat moment niet op reageren wegens tijdgebrek. Dus dat wordt iets later verdergezet.

We moeten ons ook aanmelden bij de stad omdat we langer als drie maanden blijven. We gaan er met drie naar toe. Omdat ik nog geen definitieve verblijfplaats heb kan ik er nog niets doen. Ik moet later terugkomen. Ach ja, dat weet ik het toch al zijn.

Morgen meer over de verderzetting van de dag!

Over Graz: ik heb mij vergist, het is de naam stad waardig. Er zijn vele pleinen en ze lijken allemaal centrale plaatsen. Op een aantal pleinen staan kraampjes waar je goedkoop iets kan eten of drinken. Het openbaar vervoer is supergoed georganiseerd. En er zijn verschillende winkelstraten. Uiteenlopende wijken in verschillende delen van de stad. De kern blijft wel de oude kern aan de rechteroever. Ik kan nog wel een paar ontdekkingstochten doen in deze stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten