donderdag 5 februari 2009

Dag drie in Graz

Donderdag 5/02/09 – 22.40h

In kotstories deed ik al vast mijn frustraties en stress over de zoektocht naar een kot uit de doeken. Dus de goede lezer kon reeds een beetje afleiden over vandaag. ’s Morgens was het van 9h tot 12h les. ’t Is nog maar de tweede dag en het lijkt al een gewoonte. In de pauze wou ik een meisje bellen dat mij had teruggemaild over een kot. Ik kon haar niet bereiken, ook na de les niet en ik wou het net dan gaan bekijken omdat ik in de uni-buurt zat. Jammer, aangekomen in de jeugdherberg merk ik dat ik een nul te veel had in gedrukt. Ik probeer nog eens, ze neemt op, daar stopt de chance: er zijn twee anderen… de rest staat ook in de kotstories. Achim (vriendelijke jongen van ’t kot dat ik bezichtigde) smste dat hij me na 17h zou terugbellen… Om vijf uur heb ik afgesproken met Carole dus das goede afleiding. We dwalen wat rond door de stad. We gaan tegen half zeven ook iets eten, want ik kan toch niet koken en zij heeft daarna nog een andere afspraak. Tijdens onze zoektocht naar een eetgelegenheid (Die verbasend moeilijk verloopt, het deel van de stad waar we zochten was duidelijk niet de buurt van de restaurant of eettenten.) belt Achim mij terug. Ze willen eens met mij rond de tafel zitten om het deel tot de 20ste februari te regelen. We maken nog een afspraak voor dezelfde avond om acht uur. Tijdens het gesprek met hem en een andere flatgenoot (of hoe moet je dat zeggen, dezelfde Wohngemeinschaft) wordt er heel wat blabla verteld en ’t gaat over de meest uiteenlopende dingen maar het belangrijkste is dat ik hier vanaf morgen mag intrekken. IK HEB EEN KOT! Het komt erop neer dat ik tot de 20ste tussen kamers zal zweven en zal kamperen in de Wohngemeinschaft. Vanaf de 20ste heb ik dan mijn eigen kamer tot eind juni! Na nog wat blabla vertrek ik. Vanaf morgen woon ik dus hier. Ik zit niets in met het kamperen. Een keuken en een badkamer heb ik nu toch, een matras zoizo ook want die zijn er in overvloed. Pfoeh! Eindelijk een beetje rust want die jeugdherberg ligt wel echt afgelegen. Ik moet morgen wel met mijn zware zakken naar de les, maar ja, dat nemen we er ook wel weer bij J. ’t Is toch een kleine last die van mijn schouders valt. Er staan foto’s van de kamer op internet dus ik zal de link wel eens geven. De kamer zelf is maar 13m³maar en is een duplex. Waar ik zelfs een dubbele matras kan opleggen (niet dat ik dat zal hebben maar ’t is het idee eh). Dus ik slaap dan op de duplex en dan heb ik beneden een ‘leefruimte’ waar ik kasten en een bureau kan zetten. Kasten is wel oké maar een bureau moet nog gefixt worden want die huidige verkopen wil die doorverkopen… voor 40euro, de geldklopper, ik zal wel eens gaan kijken in de tweedehandswinkel! Maar das allemaal voor de 20ste. De terugweg naar huis kon ik vandaag nog met tram en bus doen dus dat viel ook even mee. Leven de behulpzame mensen (die twee ongelofelijk gehulpzame kotgenoten zijn wel Duitsers). Ze hebben alletwee al in dezelde situatie gezeten, vandaar dat ze zoveel begrip konden opbrengen voor mijn situatie. In totaal zijn er vijf kamers, dus een Wohngemeinschaft van vijf.

Ik ga nog even mijn huiswerk maken. Viel Spaβ in Belgien!
kus
Tine

1 opmerking:

  1. Hallo Tine
    Proficiat met het kot. Da's goed gelopen. We voorzien al plaats in de auto voor een dubbele luchtmatras (op de duplex). Viel Spaß in Graz (dat rijmt al een beetje). Thuis loopt het zijn gewone gangetje. Bedankt voor de uitgebreide nieuwtjes. (De klok van de blog is niet zo geweldig of ligt Oostenrijk in een andere tijdszone?)

    BeantwoordenVerwijderen