zondag 8 februari 2009

Dag 5 in Graz

zondag (zaterdagavond dus) 00.30h - 8/02/2009

Tijd voor een nieuw verslag van de dag! Ik wordt met stijve armen wakker.. kan onmogelijk van het bed zijn! Ik heb lang niet zo goed geslapen. In de jeugdherberg werd ik elke morgen tussen 5 en 6 uur vanzelf wakker. Waarschijnlijk was ik toen niet helemaal gerust. Voor de stijve arme is er trouwens een eenvoudige verklaring: het naar beneden dragen vanaf de tweede verdieping van een 30 kilo wegende zak en daarna het naar boven dragen ervan, ook naar de tweede verdieping. Maar dat was gisteren. Vandaag mocht ik uitslapen en uitslapen is relatief als je een ritme van om7h opstaan hebt aangenomen. Ik wordt om negen uur wakker, lichtjes gestresst, ohnee, ik heb super lang geslapen… :-) Maar geen probleem, het is weekend, ik neem een douche en wat blijkt we hebben een super goeie douche hier! Goeie temperatuur, goeie straal en je kan zelfs een bad nemen. Daarna ga ik naar de winkel naast de deur en doe inkopen voor twee dagen. Hier merk ik dat het toch wel duurder is dan ik gewoon ben. Volgende keer (als ik een fiets heb) toch maar naar de Lidl gaan. Ik ontbijt rustig en rond twee uur vertrek ik naar de stad. Ik had afgesproken mss met een paar te gaan kaarten bij iemand thuis maar ik hoor er niets meer van dus trek ik er zelf maar op uit. Ik probeer ik twee banken of ik mijn rekening kan bekijken en faal twee keer, afhalen gaat wel gewoon. Verder onderneem ik een poging om een reductiekaart voor de trein te kopen (in de Hauptbahnhof, die buiten de stadskern ligt) maar daarvoor heb je een pasfoto nodig en die heb ik niet bij. Een andere keer terugkomen dus. In de winkelstraten ga ik op zoek naar schoenen, vermist gewone platte sportieve schoenen niet bij heb en wel nodig heb moet ik er hier kopen.(eigenlijk heb ik zo’n schoenen ook gewoon helemaal niet meer, tenzij van vijf jaar oud) Na een paar winkel heb ik een leuk paar gevonden. Oké dit interesseert niemand maar ’t was toch een activiteit van mijn dag en ik vond het nog wel leuk om hier te doen. Zo echt op zoek gaan naar iets om te kopen doe ik normaal alleen in Antwerpen. En zelfs dan… Maar goed, na wat rondwandelen in de winkelstraten neem ik de tram weer naar huis. (luxe verbinding! Van knal in’t centrum tot voor mijn deur. Thuis gekomen hou ik me nog wat bezig en maak een heerlijk maal. (en das lang geleden!) Ik kreeg verschillende jaloerse blikken van voorbijwandelende huisgenoten. Ik heb puree met worteltjes gemaakt en ajuin en een salade en heerlijk vlees! (ja, ik heb echt vlees gekocht in de winkel. Varkensvlees in een soort schijfjes en al een beetje gekruid) Over eten gesproken: brood is hier volgens mij veel duurder als in België. Het is ook wel anders het brood maar je betaalt toch meer denk ik. Ik kreeg ook een tijdelijke plek in de ijskast en in de voorraadkast. (een definitieve krijg ik als we gewoon met vijf bewoners zijn en niet met zes. Verder deze avond heb ik een beetje gerelaxt en ook met Stefan geskypt, met beeld en al! Morgen gingen we normaal de berg bij Graz beklimmen en naar het uitzicht over de stad kijken maar het gaat sneeuwen en slecht weer worden dus is het een dagje sighseeing geworden met wat mensen van de Duitse les. We’ll see what happens tomorrow! Het lijkt een stopwoord en een vaste ingesteldheid te worden… Mal schauwen.

Tot morgen.
Tine

Ps: als ik het zo schuin overlees lijkt het niet echt een interessante dag, maar ’t voelde wel als een rustige weekend dag en das het belangrijkste zeker.

1 opmerking:

  1. Verslag van de dag. Zo kennen we ze weer. Natuurlijk zijn ook schoenenstory's belangrijk ;-)
    Vanochtend probeerde mama ook volger te worden, maar dat is nog niet gelukt. Frustratie.
    Vandaag verzameling in Schilde. Tinesavontenz. zou beter Tiny in Oostenrijk zijn of zo :-). Wel, ze kennen nu allemaal het adres.
    Hier een gewone zondag. Toon korfbalde en ze verloren tegen Borgerhout. Toch een goede match. Lotte ging schaatsen met de scouts. Mama naar het RVT (en naar goede gewoonte kwam ze terug ook ;-)). Toon heeft de cd-speler in de seat gemonteerd. De cassetjestijd is voorbij. Nu nog wat Louis-Louise (hahaha) en strijken zeker (hahaha). Al een kaartersclub in Graz gevonden? Mal schauen :-p

    BeantwoordenVerwijderen