woensdag 11 februari 2009

Dag 8 in Graz

00.10 - 11/02/09, verslag van: dinsdag 10/02/09

Vandaag was het een hele lesdag. Gisteren ben ik trouwens nog een nieuwtje, dat vandaag wel een belangrijk programma punt was, vergeten te vermelden: ik had met de Portugese Sara tussen de middag gebabbeld over het kopen van een fiets. Zij zou er één overkopen van een meisje in haar kot. Ik zij dat ik nog op zoek was. Rond zes uur belde ze mij op een gaf een meisje door dat mij een fiets wou verkopen. We maakten een afspraak voor vandaag om half één, na mijn voormiddagles dus. Dus na de les zat ik daar, aan de tafels waar we in het gebouw onze boterhammen konden opeten. En we hebben daar een half uur gezeten en geen meisje gezien. (of toch niet het juiste, Sara kende haar, het meisje wou de fiets oorspronkelijk aan haar verkopen.) Sara kende dus ook de fiets en omdat ze hem zag staan in de fietsenstalling kon ik al eens een kijkje nemen. Het trok op niets, één rem was kapot, de andere werkte niet goed, het was een mannenmodel en een model à la coureurfiets. Niets dus. Het meisje bleek achteraf aan een verkeerd gebouw te staan ofzo .. des te beter dacht ik. Na een korte middagpauze (amper drie kwartier) begon de les weer. Tot half vijf. Na de les ben ik meteen naar huis gegaan. Daar heb ik de dichtstbijzijnde Lidl gezocht, die bleek binnen een wandelafstand van 15 minuten te liggen en ben daar dan als de bliksem naar toe gegaan. Maar ik had wel genoeg tijd want de winkels zijn hier langer open als in België (lidl tot 19h, in België 18h denk ik) Daar heb ik dan een massa basics en avondmaaltijden en brood gekocht. Van de 21 aankopen maar 4 boven 1 euro. Prachtig toch. De Lidl heeft hier wel ongeveer dezelfde prijzen als in België (niet zoals de Billa, naast de deur, die is duurder!). Al zijn zuivelproducten hier denk ik wel sowieso duurder. Goed, ik heb wat in huis dus das toch een aangenamer gevoel. Terug van de Lidl heb ik m’n huiswerk gemaakt en daarna heb ik gegeten. Allemaal in sneltempo want om half negen had ik afgesproken voor de Propeller (Erasmuscafé, waar we ook korting krijgen). Daar aangekomen viel het op het eerste zicht wat tegen. De twee meisjes met wie ik had afgesproken zaten in een andere ruimte en waren alletwee met totaal andere mensen aan het praten. Ik heb me dan maar bij Sara gezet (niet bij Carole, die zat bij een Slowaak omdat ze Slowaaks wil leren want haar vriend komt uit Slowakije.) Sara zal tussen twee andere Portugese dus ik voelde me al een vijfde wiel aan de wagen. Er zaten ook twee oosterijkse meisjes bij die de mentor zijn van Sara en Rebecca. Rebecca is dat vriendelijke meisje van de jeugdherberg, ze is één van de Portugese. Super toevallig dus. Ze zijn allemaal wel erg vriendelijk en de Portugese meisjes schakelen meteen om in het Engels. Uiteindelijk zijn het eigenlijk nog leuke gesprekken. Rebecca is morgen jarig en ik ga mee iets drinken op café, een plan voor morgen dus :-). In het weekend gaan ze een feestje zoeken en daarvoor ben ik ook uitgenodigd. Om elf uur kwam ik thuis et voilà. Huiswerk afschrijven en bloggen. Morgen misschien meer nieuws, dan hebben we niet de hele dag les.

Groeten!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Tine
    Geen vermelding meer van de gekwetste vinger. We veronderstellen dat hij er dus nog aanhangt.
    Veel succes nog bij de zoektocht naar de fiets.
    Vandaag heb ik Stefan lid gemaakt van de jeugdherbergen. We kregen ook het idee dat we misschien een appartement kunnen huren voor een week i.p.v. in de jeugdherberg te gaan zitten. Suggesties? Of interessante websites?
    Nog een leuk feestje.
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De vinger: ik heb de plakker er nog niet afgehaald maar ik ga mezelf daar zodadelijk toe dwingen.
    Logement: ik ken de websites voor koten vanbuiten maar das voor minimum een maand dat je moet huren dan, maar ik zal eens kijken of ik ergens op stoot. 't is in elk geval wel een goed idee. Slaapwel! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Appartement Wimmer is te vinden op de Eggenberger Gürtel 32/2, district: Bad Radkersburg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er rijdt een tram naar Eggenberg!
    Ik kijk morgen op de kaart voor meer idee van de locatie. :)

    BeantwoordenVerwijderen