zaterdag 21 februari 2009

Dag 18 in Graz

verslag vrijdag 20 februari 2009

Vanmorgen ben ik dus vroeg opgestaan om nog wat te herhalen voor het examen. Zo veel tijd had ik ook niet dus vertrok ik uiteindelijk niet al toe grondig voorbereid naar het examen. Maar het was een schrijfexamen en een klein beetje mondeling dus die vaardigheden kan je toch niet in één avond leren. We moesten een tekst van 100 woorden schrijven en een andere van 150 woorden dus we waren wel even zoet. Het laatste deel van de les moesten we nog even mondeling een stelling bij hem beantwoorden, niet te lang en niet te moeilijk dus al bij al veel het wel mee. Ik heb wel geen flauw idee hoe ik ooit de punten te weten ga komen.
Na de les at ik nog even mijn boterhammen op met Denisa. Ik leerde bij over de discriminatie van de Gypsies. Na een korte middagpauze moest ik om één uur weer naar een oriëntatie van de universiteit. De andere van de Duitse les hadden die op 4 februari al gehad maar ik had dat toen niet helemaal door en miste die dus. Het was wel interessant maar veel dingen wist ik ondertussen ook al wel: het sportaanbod, de studentenvereniging esn, de activiteiten, …
In de namiddag hadden we nog een vrijblijvende filmnamiddag van de leraar van de Duitse les. Door de oriëntatie kwam ik iets te laat maar miste niet veel van de film. We zagen ‘Die Welle’ en kregen daarbij van die Oostenrijkse bollen, met bloemsuiker op, ben de naam vergeten. Het ziet eruit als ‘boule de Berlin’ maar het is lekkerder en er zit confituur in. Hmm, als u hierheen trekt, zeker het proberen waard! Momenteel is het trouwens in de aanbieding in elke bakker! Na de les spraken we af om in de tree monkeys iets te gaan drinken. Een Amerikaans meisje: Alicia, een andere Amerikaan Brendan, zij nodigden veel mensen uit maar er zijn er ook veel die vannacht met de feesttrein naar Venetië gaan om daar op zaterdag carnaval te vieren. In elk geval ’s avonds had ik iets gepland. Ik kwam thuis rond 17h denk, wil naar MIJN kamer gaan en wat zie ik… De kamer staat nog vol rommel van de andere. Ik was goedgezind en had zin om mijn kamer in te richten. In één slag was ik bij deze woest. Even later skypte ik met stefan en heb ik mijn huisgenoten, met de gepaste Engelse terminologie uitgescholden. Ik kampeer al twee weken, die kamer had vijf uur eerder vrij kunnen zijn. Ik moet daar even weg dus ga naar de winkel. Als ik terugkom duik ik meteen in mijn tijdelijke kamer, daar komen ze zeggen dat de kamer leeg is en klaar om ingenomen te worden. Ze hadden mij duidelijk horen schelden want er volgden zelfs excuses voor de vertraging. Om 19h zat ik dus eindelijk in mijn eigen kamer en kon deze een beetje inrichten. Om half tien vertrek ik naar de three Monkeys. Onderweg heb ik afgesproken met Denisa, daar aangekomen, vinden we Alicia en Brendan en de Russische Roman (ook van de klas). De Three Monkeys blijkt de bon van Alicia niet te aanvaarde om vrijdagavond en we gaan naar een andere bar. Dit blijkt een sfeervolle en toffe cocktailbar te zijn. Met z’n vijven hebben we een leuke avond. En ’s nacht kan ik terugwandelen naar my one and only OWN room. Voila, daar ga ik nu ook slapen. Sleep tight! Gute Nacht!
Tine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten