dinsdag 17 februari 2009

Dag 15 in Graz

23.30h - dinsdag 17 februari 2009

Vandaag had ik echt geen zin om naar de les te gaan. Ik had me daar gisteren zo zitten vervelen. Maar als je zonder verwachtingen gaat, valt het altijd beter mee. De les ging sneller voorbij als vorige keer en we leerden meer grammatica! Feest alom. Na de les ben ik meteen naar huis gegaan om te eten. Ik kon nog een stukje meelopen met de twee Tsjechische meisjes met wie ik ook in Ljubljana was. Ik had in de les wat rond gehoord over wat ieders plannen voor de namiddag en de komende dagen waren. Morgen en overmorgen hebben we in de namiddag registratiesessie en andere info van de universiteit dus valt er niet veel te plannen. Deze namiddag ging iedereen studeren voor de Prufung van vrijdag. (vermist we woensdag- en donderdagnamiddag dus geen tijd hebben) Misschien is dat een goed idee van al die mensen. Ik nam me dus hetzelfde voor. Nadat ik had gegeten voor middag en mij een beetje had geïnstalleerd om mijn notities van de lessen Duits te bekijken gaat plots zonder kloppen de deur van ‘mijn’ kamer open. Het was de echte eigenares van de kamer. Ze had gezegd dat ze pas woensdag zou terugkomen maar ze staat er dus nu al. Ik maak de kamer leeg en zet mij noodgedwongen met laptop en notities in de woonkamer. Mij hier concentreren gaat echt barslecht. Ik lees wat, doorblader mijn notities, herinstalleer me, verspil dus eigenlijk tijd. Maar goed. Ik doe ook mijn was en nu hangt het huis vol drogende kleren en vooral onderbroeken dan :-S Ik heb geprobeerd ze zo subtiel mogelijk te laten drogen. Sja. Avondeten: super gezond! Pastasalade met sla en tomaat en kaas en kruiden enzo. Ik eet hier echt beter als op mijn kot in België. Ondertussen wordt er door de rest van het kot gebrainstormd over een kamer. We zitten echt bomvol vandaag. (het huis dan eh) Johann heeft een vriendin die een paar dagen in Graz is en in zijn kamer logeert. Achim vetrekt over een paar dagen op wereldreis dus de vloer van zijn kamer is bedekt met rommel en inpaksel. Andy (die nieuwe, grappige die nu een week op mijn toekomstige kamer slaapt en dan verhuist naar de wereldreiskamer) is fotograaf en werkt de hele nacht met chemicaliën en licht en donker effecten op zijn kamer. Antonio heeft een vriendinneke die misschien wel eens zou kunnen blijven slapen. Maria moet op rare uren opstaan en heeft een kleinere kamer… uiteindelijk volgt er toch een oplossing: De eetkamer, die naast de keuken ligt (deuropening tussen de twee) wordt omgetoverd tot kamer voor mij… Das ineens tot vrijdag denk ik. De tafel en de stoelen worden eruit gegooid (verhuist naar de keuken) en er wordt een matras binnengedragen. De deuropening wordt professioneel met een gordijn afgesloten. Zie daar, mijn kamer! Ik heb nu zelfs een tv op mijn kamer :-). (Er staat een tv in de eetkamer.)

Andere weetjes van de dag:
-Morgen ga ik waarschijnlijk naar een karaokeavond, ik ga absuluut zelf niet zingen maar een jongen die mee is gegaan naar Ljubljana gaat zingen en we gaan hem aanmoedigen!
- De verwarming is hier vandaag kapot. Morgen komt iemand hem maken. Maar vandaag loopt iedereen hier dus met dikke truien en mutsen en sjaals rond. Dat overleven we ook wel weer. Zo heb ik toch nog een ‘dikke truiendag’ gehad! Morgen meer avontuur in een huis nog steeds zonder eigen kamer maar dan wel met verwarming! Tot schrijfs!

Tine, met al een vaste ‘woonkamerplaats’ in haar kot. (Er zit hier nl normaal gezien niet iemand permanent in het salon) Maar ze hebben het speciaal voor mij al wel elke dag gezellig proberen te maken: een kaarsje, een gordijn voor de deur van de badkamer, …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten