maandag 23 februari 2009

Dag 19 en 20 in Graz

zaterdag 21 en zondag 22/02

Verslag van het weekend! Op zaterdag werd ik wakker in mijn eigen kamer, heerlijk, geen opstaanstress, niemand die eventueel de kamer nodig zou hebben. Ik sta rustig op, registreer me online voor de uni en bekijk de vakken eens. Ik moest mijn vakken in België al kiezen dus ik zal niet zo veel kunnen veranderen. En dan is er ook nog een vak in België waar ik vanuit hier een taak voor moet maken. Das toch ook echt ni goed. Ik zit daar totaal ni in en dan moet ik er even in vliegen terwijl ik volgende week vanaf maart) ook mijn eerste lessen heb. Maar we zijn nu nog maar bij zaterdagmiddag. Om half twee had ik afgesproken met twee meisjes om te gaan wandelen buiten te stad. Een Tsjechische, Radka en een Finse, Elena, die tweede kende ik nog niet. We namen tram één uit de stad. Das echt maf: je neemt hier de tram tot de terminus en je zit in een gebied afgelegener dan de ardennen. We maakten een wandeling over bergen en door bossen. Even uitwaaien en een niet te zware wandeling. ’t Was echt ontspannend. Toen we op de bus terug aan het wachten waren, hadden we het onder andere over de Oostenrijkse lekkernij die ze hier in elke winkel en bakker naar je hoofd smijten: Krapfen, het is een soort van boule de Berlin, dat waar de leraar vrijdag ook mee trakteerde. Blijkt dus dat ze dat maken voor carnaval. Iedereen eet en bakt het dan massaal. Al helemaal verlekkert op deze krapfen stapten we van de bus over op de tram en wat zagen we daar. Op dit pleintje stonden ze gewoon gratis krapfen uit te delen! Na een lekker vieruurtje kwam ik rond half vijf terug thuis. Ik moest nog even naar de winkel want op zondag zijn hier zelfs de bakkers gesloten.. Daarna begon ik aan het eten. ’s Avonds vierde we de verjaardag van een huisgenootje. Maria werd 22. Er werd veel geklonken en geschonken maar de cake (die Johann maakte) was niet te eten. Ach ja, ’t is het gebaar dat telt zeker. Daarna ging ik naar het studentenheim van Denisa en Radka, we hadden daar afgesproken omdat er een feestje was van erasmussers in de kelder. Radka sliep al toen ik aankwam want ze was ziek geworden en moest morgen gaan skiën. We zaten nog eventjes in hun keuken met een paar andere en daarna gingen we eens kijken naar het feestje. Er was gewoon een dj en je drank moest je zelf meenemen maar we waren voorzien. Als het in de kelder zo’n beetje op z’n einde liep ging het feestje in verschillende kamers nog was door. Ik heb me in elk geval super geamuseerd hoewel ik niet veel mensen echt kende. Op de terugweg moest in door de sneeuw naar huis fietsen. 100% Graz :-). Zondag sliep ik uit en reorganiseerde ik mijn hele kamer. Ik creëerde een zithoek en verhuisde het slaapgedeelte naar boven. Ik kreeg een salontafel te pakken van een andere kotbewoner en ook een staanlamp. Nu alleen nog de bureau maar ik heb al iets gezien in Ikea dat niet te duur is. Zaterdag(28/2) krijg ik nog een zetelbed van een andere kotbewoner. Dat ben ik helemaal gesettlet se. Toen ik de laatste rommeltjes aan het opruimen was kreeg ik telefoon. Stefan and the family arrived! :) Ik ging naar de jeugdherberg en van daaruit trokken we terug het centrum in om iets te eten en de eerste beelden van de stad. Morgen meer sightseeing! Na het eten kwamen ze nog even mijn kot bezichtigen en kreeg ik er nog een halve vrachtwagen met spullen bij. ’t Zal toch aangenamer zijn met iets meer bezittingen. Tot zover het weekend! Auf wiederschreiben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten