donderdag 19 februari 2009

Dag 16 in Graz

19/02/09 - verslag van woensdag 18/02/09

Ondertussen is het al ver dag 17 gevorderd maar ik doe nog even of het gisterenavond is om binnen mijn vertrouwde concept verslag van de dag te blijven. Zodus, 18 februari, uw reporter ter plaatse in Graz… wordt wakker in de eetkamer. Maar goed ’t is toch tijdelijk mijn kamer en niet een gedeelde kamer. Vandaag ben ik weer een lange dag weg dus een lunchpakket is noodzakelijk. ’t Is woensdag, de les valt mee en na de les hebben we een half uurtje om ons naar het hoofdgebouw van de uni te begeven, het juiste lokaal te zoeken en iets in onze mond te steken. Samen met Denisa ga ik op zoek naar deze fameuze registratie. Het blijkt vrij simpel te zijn omdat ze zo vriendelijk zijn geweest om pijlen te zetten. ‘Erasmus Registration à’. Daar aangekomen moeten we even wachten. Dan mogen we binnen en mogen we nog meer wachten. Wachten in de rij om ons inschrijvingsgeld te betalen van €15,85, wachten op de stoelen (in een prachtige gerenoveerde aula, dit is sowieso hun pronkstuk. Het is een oude aula met parket, een muur met een schilderij erop, een hoog, sierlijk met goudverf afgewerkt plafond. Vooraan staat er zelfs een beeld van Karl Franzen himself! (das de oprichter van de Karl-Franzen universität van Graz) ) Dus nadat we op met rood-bordeauxkleurige stoelen hadden gewacht kon de registratie beginnen. Bij het betalen kregen we een sticker ( A,B,C
,D,E,F), in de groepen van de sticker doorliepen we de verdere namiddag. Wat een organisatie! We moesten een aantal papieren tekenen voor de officiële zaken, lieten een foto trekken, en een moment later kregen we onze officiële UNIGRAZ-studentenkaart in handen, kregen een rondleiding door de gebouwen van de universiteit en wezen ze ons de mensa’s aan (mensa= studentenrestaurant, er zijn er drie, voor ongeveer 4euro kan je een warme drie gangenmaaltijd krijgen. Na de rondleiding konden we naar huis gaan. Thuis aangekomen is het vijf uur. Ik ben kapot van heel de dag te wachten en van hier naar daar te hossen. Ik strijk de was van eergisteren. Leer de Duitse huishoudterminologie en maak eten. Daarna moet ik weer vertrekken want ik heb in een bar afgesproken met mensen van mijn klasgroep enzo. Dat is ook meteen de reden waarom dit verslag niet gisterenavond verscheen. We gingen naar een karaokébar. Een aantal van de groep hebben gezongen. Elk uur kon je een fles vodka winnen en van onze groep waren er toch twee die een fles gewonnen hebben. ’t Was wel leuk maar op het einde iets te vol. Thuis aangekomen ben ik maar meteen in mijn bed gekropen om alsnog op tijd, de volgende dag in de les te geraken. In de karaoke (die in dezelfde bar was als het slechte feestje vorige vrijdag.) werd deze keer wel gedanst! Hiphoi, het was een heuze party. ;-) Tschüss!

1 opmerking:

  1. Hallo Tine
    Registreren in Graz is duidelijk beter georganiseerd dan in Antwerpen. Hier ben je duidelijk ongewenst. Je moet een uur voor de opening komen wachten om een nummer tekrijgen om dan op een andere dag terug te komen ...
    Het strijken kan ik beamen. Leve skype. Dat was wel leuk, maar we moeten nog veel leren (jij niet, wij wel)
    Tot gauw
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen