maandag 2 maart 2009

Dag 27 en 28 in Graz

verslag zondag 1 en maandag 2 maart

Ik schrijf ineens voor twee dagen nu. Ik denk dat ik anders niet genoeg te vertellen heb. :-) Het kan niet elke dag feest zijn eh. Zondag was vrij rustig: geen plannen. Ik heb wat gelezen, wat op de eerste twintig pagina’s in Das Parfum na een kleine eeuwigheid geleden was. Daarna legde ik de allerlaatste hand aan de inrichting van mijn kamer (ik improviseerde een kast met een doos en mijn reuzevalies.. Ik wil geen nieuwe kast in mijn kamer zetten maar had nog wel een beetje ruimte nodig voor eetgerief, niet alles staat in keuken…). Bij deze acties kon ik heel de (voor)middag het raam van mijn kamer laten openstaan! Zo mooi weer was het. In de namiddag ben ik met een huisgenoot eventjes naar de opening van een jogahuis geweest. Ze geven daar jogalessen. Maar vrij hard gericht op de zen en mediteren en gezond leven had ik de indruk, niet zozeer het stretchen… Das nu het enige wat ik nog zou doen zelf. Het waren daar ook allemaal van die ‘extreem chille’ mensen. Ik weet niet hoe ik dat anders moet omschrijven. Zo rustig dat het een beetje overdreven is. We kwamen op deze vreemde locatie terecht via aan andere huisgenoot (Andy, de fotograaf). Zijn vriendin werkt er. Of dat heb ik toch zo begrepen. ’s Avonds kookte ik, keek wat tv en deed niet al te veel meer. Maandag terug actief! Maar les hebben zin er nog niet in. Ik heb vandaag wel ontdekt dat 6 van de 8 vakken die ik moet volgen al goedgekeurd zijn. Nu wachten op die twee anderen. Maar ik ga morgen veiligheidshalve eens zelf horen op de uni want ik moet een mastervak volgen maar ik wordt heel de tijd van de wachtlijst gegooid omdat ik mijn bachelor nog niet heb (logisch natuurlijk, maar als erasmusstudent mag dat wel). Dat bezoekje aan de verantwoordelijke gaat enkel op dinsdag dus daar kan ik vandaag niets aan veranderen. Voor de rest ben ik gaan lopen, was het weer erg grijs vandaag en ik het tegen de avond zelfs beginnen regenen. Nu ik het typ, merk ik het op: regen! Geen sneeuw, de winter is dus echt officieel voorbij! Maar ik heb al gehoord dat het hier in april nog kan sneeuwen. (April macht was er will… ofzoiets, das een Duits spreekwoord.) Ik heb vandaag ook eens mijn leeronderzoek over de parochies terug opgerakeld, Oh zo leuk van de UA om ons tot hier met taken te achtervolgen. Verder bleef het bij veel muziek downloaden, opzoekingswerk voor nog een reeks lessen Duist en prijzen van treintickets naar hier en ginder. Voila, waarschijnlijk gebeurd er momenteel meer bij jullie! Tschüss!
PS: ik heb mijn fietszadel nog steeds niet lager gekregen… :-(

1 opmerking:

  1. Hallo Tine
    Hier was het zondag ook mooi weer. We zijn gaan wandelen met de oudjes van de Ardennenbende. Dat was in Wortel-Kolonie aan de Nederlandse grens.
    Vandaag was het terug naar school.
    Succes met het fietszadel. Vreemd toch die vaste Oostenrijkse zadels. Misschien lukt het beter na de dooi ...
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen