woensdag 18 maart 2009

Dag 43 in Graz

Verslag dinsdag 17 maart ’09

Terug les vandaag! En wel twee ineens. Mijn Deutschkurs begint en meteen daarna heb ik een andere les. In de Duitse les ontmoet ik drie mensen die ook bij de intensivkurs bij mij zaten. Wel leuk om ze dan elke week te zien (vooral Carole dan, en een beetje ook Veronika(Tsjechische) en dan is er nog James, Amerikaan, maar daarmee heb ik geen contact). De lerares valt wel mee, we hebben alleen twee examen! Één twee weken na de paasvakantie en één op het einde. Op het einde vallen zowat alle examens en lopen de lessen gewoon door, zonder studeerperiode. Hip hoi! Ik moet vandaag ook mijn academic coördinator vinden want hij moet mijn learning agreement ondertekenen. Das een document dat ik nog naar België moet studeren. Ik heb vandaag les tot half vijf. Tblijkt al snel etensuur daarna en ik kan weer gewoon een stukje quiche in de oven zetten! Daarna moet ik mij al haasten want ik ga naar het toneel vandaag. Een parodie op Macbeth door het toneelgezelschap van de uni. (de Germanisten, het is ook in het Engels). Het blijkt amateuristischer dan ik had verwacht maar na die aanpassing blijkt het toch wel heel goed te zijn. Grappige parodie. Daarna gaan we nog iets drinken. We hopen op Guiness omdat het vandaag St-Patricks day is maar dat heeft het café waar we terechtkomen jammer genoeg niet. Dan maar geen St-Patricks! Niet te laat kom ik dan terug naar huis. Niet dat ik morgen les heb maar de anderen wel. ( We gingen met zen vieren naar het toneel: Denisa, Tomas; ook Tsjechisch en Vesna, een Sloveense) Voila, wederom een gevulde dag! :-) Tschau! (zo schrijven de Oostenrijkers dat!)

2 opmerkingen:

  1. Schande, schande, schande :-( Wij hebben hier Sint-Patrick's Day gewoon gemist. Niet aan gedacht. Dus evenmin Guinness, Jameson, groen badwater of Irish stew.
    Volgende keer beter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar wat ik niet snap: de schotten hier begonnen naart schijnt volop bier aan te voeren voor St-Patricksday.. Hebben zij er iets mee te maken?

    BeantwoordenVerwijderen