maandag 30 maart 2009

Dag 56 in Graz

Maandag 30 maart ’09

Maart loopt ten einde en vandaag is het als de laatste les voor de paasvakantie! Ik ben één les vandaag, samen met Nick, waarmee ik naar Budapest ben geweest. Dit is ook de enige les waarin ik iemand ken. Alle lessen zijn met andere mensen en veel contact tussen de mensen is er dan niet. In de voormiddag nog wat proberen lezen en in de namiddag luister ik geconcentreerd naar vertelsels over de Oostenrijkse geschiedenis. Dit is nog maar de derde les die we hebben van dit vak en ’t is al vakantie! Maar ik mag mij wel niet laten misleiden want, in tegenstelling tot in België heb ik hier nog heel de maand juni les! Na de les geraak ik eindelijk in de bib. Ik kan wel niet ontdekken waar welke boeken staan maar bestel online wel een boek. Het blijkt binnen een uur na de bestelling aan een afhaalbalie klaar te liggen. Zo lang ga ik hier nu wel niet zitten. Ik kom het morgen wel ophalen (dan ligt het er ook nog te wachten). Ik ga dan maar naar huis om nog een leespoging te doen. Uiteindelijk stop ik veel meer tijd in koken, eten en afwassen maar ik ben dan toch een paar pagina’s verder geraakt. Minder feestjes, meer lezen deze week!

2 opmerkingen:

  1. hej Tine,
    Grappig herkenbaar allemaal: regen, te veel teksten om te lezen in een andere taal, etentjes en koken met andere erasmussers, afspraken die niet doorgaan zonder dat je van iets weet :)
    Fijne vakantie!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die prachtige bib toch. Met zijn WNT kan hij voor mij niet meer stuk. Alleen lijkt het bestelsysteem uit de tijd van de meubels en de armaturen.

    BeantwoordenVerwijderen