woensdag 18 maart 2009

Dag 41 in Graz

Verslag zondag 15 maart

Opstaan op zondag! Nu niet dat me dat zo vreemd is maar ik vermeld het toch maat even. Vandaag ga ik wandelen. Het is een georganiseerde wandeling van esn en het begint om tien uur. Als ik daar samen met Radka aankom (we hadden onderweg afgesproken omdat we grotendeels hetzelfde stuk wandelen) blijkt dat er heel veel volk op af is gekomen. Zo’n vijftig – zestig man heb ik horen vallen maar dat lijkt dan weer héél erg veel. Tzal toch ni ver van de vijftig zijn. Het is een wandeling Graz-uitwaarts die mooie uitzichten beloofd en uiteindelijk een bezoekje aan de kerk van Mariatrost (bekende, knalgele kerk op een berg, hoog boven Graz zelf.) Na een kwartier wandelen zijn we al uit de stad (we vertrokken vanaf de uni en die ligt wel al buiten het centrum). We klimmen zowat twee uur en dan kunnen we als beloning picknicken met een prachtig uitzicht. Nadien dalen we terug. We lopen over echte bospaadjes, over bruggetje en langs riviertjes (ik beloof foto’s hier!). We eindigen met wederom een prachtig uitzicht voor een prachtige kerk. Het was de hele dag al warm maar nu is ook de zon erdoor gekomen dus het is echt een optimale zondag! Heerlijk warm. Na even van de zon te genieten gaan we terug naar huis. Daar wacht nog een berg leeswerk op mij voor de komende week Duitstalige lessen. Het blijkt me nog vrij zwaar te vallen om me hier door de worstelen. Gelukkig heb ik ook morgen nog tijd. Mijn les van maandag is weggevallen omdat de prof er niet geraakt. Verder niet veel hoogtepunten op deze rustige zondag.

1 opmerking:

  1. Hier hadden ze ook een prachtige zondag voorspeld. De zon scheen tot 11 uur en daarna kregen we motregen. Lotte op weekend met de gidsen in Lint. Toon z'n buitenkorfbal is terug begonnen en een nieuwe fase in de relatie met Kim ;-)

    BeantwoordenVerwijderen