woensdag 18 maart 2009

Dag 42 in Graz

Verslag maandag 16 maart

Dit beloofd een ware huishouddag te worden. Al weert is dat bij het ochtendgloren nog niet. Ik sta op en begin meteen te kokkerellen. Ik doe het nu omdat ik weet dat ik enkel ’s morgens de garantie heb dat ik de hele keuken ter beschikking heb. Ik maak een Quiche in de hoop dat ik daar dan minstens twee dagen van kan eten. Daarna maak ik ook nog een beetje soep met de rest van de broccoli en nog wat worteltjes. Daarna poets ik ook de badkamer eens goed. Ik moest ‘het bad’ poetsen deze week. Maar volgens mij is die badkamervloer al een paar weken niet gekuist. Ik doe ook mijn was en was zelfs een paar dingen met de hand omdat die niet in de wasmachine mogen. In de namiddag begin in ook mijn teksten, het is echt moeilijk maar voor het vak ontwikkelingspolitiek herken ik wel vrij veel dus das al weer een stapje voor. Veel meer als dat gebeurt er niet vandaag maar het vult de dag wel. Want in de lange koffiepauzes tussen het lezen heb ik ook interessante gesprekken met kotgenoten. ’s Avond moet ik de Quiche dan maar gewoon even terug opwarmen, zalig zo eens niet eerst achter het vuur te staan. En de dag is geslaagd want de quiche smaakt heerlijk!

1 opmerking:

  1. Hé, waar zijn de foto's van het Mariakerkje?
    Veel volk achter de computer hier en allemaal om te werken. Lotte voor haar literatuurportfolio en Toon voor een gedichtenbundeling over Antwerpen. Krijg je heimwee als je dit leest (pas op 't is van 1617):
    T’is wel een schoone stadt, moor ’t volcxken is te vies;
    In Brabant sayn de liens ghemaynlijck exkies,
    In kleeding en in dracht, dus op de Spaansche mode,
    Als kleyne konincxkens of sienelaycke goden.
    O kayserlaijcke stadt! Hantwerpen groot en raijck,
    Ik gheloof nou dat de son beschaynt uwes ghelayck,
    In abondancy van sleyck, in schoonheyt van landouwen,
    In karcken triumphant, in devote kloosters, en modeste ghebouwen,
    In muragie masief, vol alles van rekreatie geboomt,
    In kayen en in hoyen woor langskens dat hem stroomt
    De large revier, het water van den Schelde (…)

    BeantwoordenVerwijderen