zaterdag 14 maart 2009

Dag 38 in Graz

Verslag donderdag 12 februari 09

Vandaag heb ik weer les, om negen uur. Ik vertrek al veel vroeger want ik heb geen internet explorer meer sinds gisteren dus ik kan niet checken waar de lokalen waar ik les heb zich bevinden. In de Uni check ik dan nog de lokalen. De les is in het Duist en we gaat over vrouwen in de economie doorheen de geschiedenis wel best interessant zou je denken. Wel ik kan het nog niet bevestigen want het bleef bij overlopen van de planning en de verdeling van presentatie. Iedereen moet een presentatie geven in een groepje van twee of drie. Een meisje naast mij vraagt of ik al een groepje heb en ik sluit bij hen aan. Het toppunt komt dan nog wanneer die twee idioten de eerste presentatie willen doen van het semester. 26 maart al!! Ik wordt echt half gek en stress voor een half uur lang. Dan wordt ik uit mijn lijden verlost. Ik blijf wachten tot iedereen het lokaal een beetje verlaten heeft en enkel een paar mensen overblijven die nog geen presentiedatum hebben kunnen bemachtigen. Dan vragen er plots twee meisje: kunnen wij de presentatie in het Engels doen want wij zijn Erasmusstudenten. Ik twijfel geen seconden. Ik vertel dat ik ook een Erasmusstudent ben en vraag of ik me mag aansluiten bij hun. Das geen probleem dus ik vraag ook aan de prof (of de assistente want ik denk dat de echte prof de man is die zo’n half uurtje geleden na de lesinhoud de hebben verteld al vertrokken is) of ik mag wisselen van groep. Ze zegt dat het geen probleem is en dan zij de twee meisjes van mijn groepje wel zal mailen om ze op de hoogte te brengen. Ik heb mijn presentatie nu op 14mei. Nog wat tijd om voor te bereiden dus! En in het Engels (ook voor hun een tweede taal). Opgelucht vertrek ik naar huis. Op mijn weg terug check ik nog even in welk lokaal ik in de namiddag les heb. Das echt heel gemakkelijk want er staan hier computers in de gang waar je je staand even op kan inloggen. Super systeem! Dan moet je niet helemaal naar één of ander verscholen computerlokaal. (die zijn er uiteraard ook). Na de middag heb ik weer les. De les in de namiddag is eindelijk eens in een grotere aula. Hiervoor moeten ook weer een groepswerk doen. En een presentatie in die groep. Het zijn telkens groepen van tien. De groepen is iets voor volgende week dus dat zijn zorgen voor dan. Na de les ga ik meteen naar huis. Morgen is de deadline voor leeronderzoek dus ik moet nog wat doorwerken. In de loop van de avond belt Radka mij, of ik mee wil naar de filmavond van esn. Oostenrijkse film, engelse ondertitels. Ik had er zelf ook al over nagedacht en ik wou ergens wel gaan. Maar met die taak dacht ik dat ik misschien beter thuis bleef. Doordat Radka me belt laat ik me overtuigen en ga toch mee. Het begint om acht uur. Het blijkt echt wel een goeie film te zijn: detective-achtig, spannend met zwarte humor: Komm, süβer Tod. De film is om tien uur gedaan en ik ga direct terug naar huis. Al wordt het even spannend als we door het treuzelen bij het buitengaan merken dat het ineens tien uur gepasseerd is (film was gedaan om vijf voor) en de hoofdingang volledig afgesloten is. Opgesloten in de universiteit.. gelukkig blijkt een andere ingang nog open te zijn er geraken we toch naar buiten. Thuisgekomen werk ik nog wat aan leeronderzoek, heb nog steeds geen internet Explorer dus dat maakt het posten van die taak morgen wel lastig… Op de uni dan maar!

1 opmerking:

  1. Dat was goed lachen!!! Een presentatie met de twee seuten van de Grazer Uni :-)). Maar voor de arme bloeikes van erasmusstudenten was er een speciale regeling. Tegen 14 mei wil je mss niet eens meer in 't Engels presenteren!

    BeantwoordenVerwijderen