maandag 30 maart 2009

Dag 54 en 55 in Graz

Verslag zaterdag 28 en zondag 29 maart

Het weekend verloopt min of meer zoals gepland. Binnenblijven en veel teksten proberen lezen. Veel is al een zekerheid, die teksten ook maar de combinatie van véél teksten en ze dan nog eens lezen lukt iets minder goed. Traagheid alom… dat hoort er dan ook maar bij zeker. Als pauze ga ik nog even winkelen maar voor de rest kom ik niet buiten. Mijn kotgenoot had op vrijdag nog gevraag of ik plannen had voor het weekend. Hij zei dat we dan zaterdagavond om tien uur met z’n allen iets zouden gaan drinken. Zaterdag iets voor tien maak ik mij dus klaar.. er gebeurt niets, half elf, grapjassen! Twintig voor elf een andere kotgenoot (niet degene die mij over het op cafégaan had verteld) vertrekt. Das duidelijk, het gaat niet (meer?) door. Dat heb ik dan ook weeral geleerd. Reken niet op kotgenoten! Voel ik mij even zielig. Mijn toppunt is nog dat er gewoon niemand zegt: aja, het gaat niet door eh. Sympathiek!
Weinig te verslagen dus. Zondag kom ik rond tien uur uit mijn bed, het heeft al de hele ochtend geregend dus dat jaagt je niet bepaald vroeg uit je bed. Ik ga even naar de badkamer en als ik terugkom, zie ik op mijn laptop dat het kwart na ELF is. Ik kan onmogelijk een uur en een kwartier in de badkamer zijn geweest, terwijl dat aanvoelde als een kwartier! Een blik op mijn kalender leert mij gelukkig dat vandaag het uur verandert. Al een geluk dat ik het nu merk want dat beperkt mijn voormiddag wel. Weg met de kookplannen want om één uur heb ik afgesproken. Carole kookt voor een paar mensen een uitgebreide vegetarische menu! Door de regen fiets ik er naartoe. Het wordt een gemoedelijke, lekkere en gezellige zondagnamiddag. Uiteindelijk ben ik pas tegen vijf uur weer thuis. Das dan toch een mooie zondagactiviteit. Moeten we meer doen! De tegenuitnodiging is al beloofd. Al zal het voor mij toch iets moeilijker worden een lekkere menu te maken zonder vlees, ei, melk, kaas, … jaja, alle dierenproducten. Niet dat Carole zo strikt is maar zelf probeert ze toch zo te koken. We zullen wel zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten