woensdag 11 maart 2009

Dag 36 in Graz

Verslag dinsdag 10 februari 09

Vandaag gaan de inschrijvingen open voor de Duitse lessen. Ik heb hier al bijgeleerd dat je moet vechten voor een plaatje in de les (en hier krijg ik geen voorrand als erasmusstudent want het zijn allemaal erasmusstudenten). Dus ik sta om acht uur op en schrijf mij meteen in. (de inschrijvingen gingen open om acht uur) Ik ben er vroeg bij maar ik kan zien dat ik de elfde plaats heb. Dat wil zeggen dat de helft van de klas al gevuld is! Want in totaal zijn 22 plaatsen. Nadien ga ik lopen, het is echt prachtig zonnig weer! Zalig gewoon. Om 15h heb ik les en daarvoor werk ik wat aan de taak voor LOZ die tegen vrijdag af moet zijn. Ik kijk wel uit naar de les want de inhoud spreekt mij wel aan. Jammer genoeg blijkt al snel dat de mensen die de les geven (ze geven deze cursus vreemd genoeg met z’n tweeën) niet zo interessant zijn… Gelukkig komen er ook veel gastsprekers tijdens deze lessen. Ook tijdens deze les gebeurd iets wat ik tijdens een college nog nooit heb meegemaakt. Er gaat een lijst rond, die alle aanwezigen moeten tekenen. Je mag maximum twee colleges missen! Op het einde wordt er weer op de banken geklopt. En dan gaat ieder weer z’n kant uit. Veel contact valt er met die Oostenrijkers nog niet te leggen. Na de les koop ik mijn eerste boek en daarna onderneem ik weer een fietstocht richting Hauptbahnhof. (en das een fietstocht om u tegen te zeggen. Je fietst dan rond de stad, altijd bergaf, dan ben je in de put en moet je weer helemaal omhoog klimmen om tot bij het station te komen. Kortom, je komt daar zoizo bezweet aan.) Ik ga er vragen hoeveel het kost om via Zürich naar Sion te rijden. Er is namelijk een actie dat je voor 30euro met de trein naar Zürich kan. Na de fietstocht op mijn fiets met nog steeds te hoog staand zadel (ik heb nu echt al alles geprobeerd) doorblader ik mijn nieuwe boek eens. ’t Is in’t engels, dus das wel goed. ’s Avonds ga ik nog even naar de Propeller want het is weer Stammtisch (met alle erasmussers). Er zijn weer massa’s gezichten die ik nog nooit gezien heb! Morgen heb ik al geen les. Maar ik ga nog drukke lesperiodes tegemoet hoor! ;-) Liebe Gruβe.

1 opmerking:

  1. Hebben ze in Oostenrijk fietsenmakers? Misschien moet je daar terecht met je hoogstaand zadel?
    Rare jongens die Oostenrijkers: een applaus na elke les ... Moet je ook applauddiseren als je een brood bij de bakker haalt of een boete van een politieagent. Mja op dat moment kunnen de kneukels natuurlijk jeuken.
    Liebe Grüße
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen