zondag 29 maart 2009

Dag 51 in Graz

Verslag woensdag 25 maart ’09

Met een paar dagen vertraging, maar hier volgt dan weer, het verslag van de dag! en nog een dag, en nog een dag! Geen les dus ik kan weer alles op mijn gemak doen vandaag. Voor morgen heb ik nog wel wat leeswerk maar omdat ik de hele tijd denk dat ik ‘toch de hele dag tijd heb’ gaat het niet echt vooruit. Het is ook echt moeilijk om van die theoretische, academische teksten in het Duits te verteren. Die beginnen dan van die vreemde moeilijke woorden te gebruiken. In de voormiddag ga ik ook nog eens lopen want het weer is weer zonnig. ’s Avonds probeer ik mijn honger zo lang mogelijk uit te stellen want om acht uur is het een Tsjechische Käseparty. :-) Denisa heeft een paar mensen uitgenodigd omdat haar vader, die haar vorige week kwam bezoeken een massa kaas uit Tsjechië had meegenomen. Uiteindelijk was het niet zo kaasachtig. Je moest het wel met brood eten maar het zag eruit als aardappel. Het is iets Cottagecheese achtig maar geen cottagecheese. Het moest met bier gedronken worden en niet met wijn en dat gebeurde dan ook. Al werd er af en toe ook een shotje Slivovicé (sterke Tsjechiche drank) tegenaan gegooid. Veel te laat om de volgende uitgerust in de les te zitten kwam ik uiteindelijk toch thuis van een grappige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten