donderdag 26 maart 2009

Dag 49 in Graz

Verslag maandag 23 maart ’09

Ben nog een beetje moe van het weekend ondanks mijn goede nachtrust. Gelukkig zijn mijn maandagen niet zo zwaar: maar 1 les in de namiddag. Wel een volle concentratieles maar daarna is het ook al weer gedaan dus ik klaag niet. Ik moet wel eens in de bib geraken voor dit vak want hij heeft verwezen naar een boek .. maar ik geraak elke keer afgeschrikt door de vreemde en onlogische systemen van de bib. Vandaag pak ik dus een beetje mijn spullen van Budapest uit, ga naar de les en voor de rest niet veel anders. Ik kook en krijg complimenten: Tine! Je kan altijd ruiken als jij aan het koken bent, het ruikt altijd zo goed :) jaja, mijn kookkunsten gaan erop vooruit. Al kook ik niet elke dag met mijn nieuwe ontdekking van ovenschotels en quiches waarvan ik dan meerdere dagen kan eten. Maar vanavond had ik dus wel gekookt. Na het eten vertrek ik meteen want er is een meisje jarig en we gaan iets drinken voor haar verjaardag. Eliska, ook een Tsjechische (ja, ik heb ze leren kennen via Radka en Denisa, landgenoten vinden elkaar nogal snel. En dan sta ik daar eh! zonder landgenoten! :-) )
We gaan naar een Irish pub, en ’t is wel gezellig. (iets later dan gepast, heb ik dan toch mijn Guinness).

Een terugblik op het weekend leert mij hoe grappig onze reisgroep was:
Een jongen uit Griekenland die geen Duits kon en Engels met héél erg veel haar op (hij kon echt simpele zinnen niet juist zeggen). Bovendien ontbrak heb nog een gevoel voor logica, wat tot vreemde situaties leidde want eigenlijk verwacht je bij iedereen een minimum aan logisch denken. (en de tweede middag, at hij twee pizza’s als middageten!!! ’s Avonds had hij wel niet veel honger.)
Dan was er een homo uit de USA die veel babbelde, heel Europa gaat rondreizen tijdens zijn erasmus en op zijn 16 al een jaar in Wenen heeft gewoond.
De tweede Amerikaan was erg hetero en viel dan ook meteen op Radka, het Tsjechische meisje. Aan zijn kijken en handelen was zijn ‘crush’ wel merkbaar. Het Tsjechische meisje op haar beurt heeft een vriend in Tsjechië dus er was eigenlijk niets aan de hand.. En dan was ik er nog! Helemaal normaal, vertegenwoordiging van de Benelux.

1 opmerking:

  1. Haha, ook een late St. Patrick's Day zie ik. Wij hadden hem op 17 maart ook gemist, maar het al de dag erna goedgemaakt met Guinness. Als straf voor mezelf overweeg ik de aanplant van een gazon ...

    BeantwoordenVerwijderen