woensdag 11 maart 2009

Dag 35 in Graz

Verslag maandag 09 februari 09

Mijn eerste echte les vandaag! Opstaan is nu niet bepaald nodig want de les is pas om drie uur. In de voormiddag probeer ik dus op internet alvast het lokaal te vinden waar ik les heb. Doe nog wat praktische wasdingen enzo en in de namiddag ben in toch wel een beetje zenuwachtig. Ik vertrek ruim op tijd maar want die lokalen zijn overal zo anders en ingewikkeld genummerd. En ik wil niet in een verkeerde les terechtkomen. Onderweg kom ik twee andere erasmussers tegen die er ook bij waren bij de chocolade-uitstap, ik kan dus al aan twee mensen kwijt dat ik naar mijn allereerste Duitse uni-les ga. :-) Uiteindelijk vind ik het lokaal en begint de les. De man geeft een lange inleiding over instituten die hij leidt, projecten die er worden aangeboden, … ik luister niet echt want het is toch allemaal niet interessant voor mij. (allemaal dingen die over verschillende semesters gaan en voor vaste studenten.) Als hij begint les te geven is er niet veel tijd meer over en is het anderhalf uur les al voorbij na een kleine inleiding tot zijn stof. Op het einde van de les ben ik echt even stomverbaasd. De prof bedankt ons voor onze aandacht en dan beginnen al die Oostenrijkers met hun knokels op de bank te kloppen. Precies een applaus van debielen ofzo. Nee, dat klinkt wat erg maar het kwam echt heel gek over. Blijkt achteraf dat ze dat doen als ze vinden dat de les interessant was. Terug thuisgekomen zoek ik wat op over de boeken die hij vermeldde. Ik plan om ze een van de dagen eens te gaan zoeken in de bib… als ik mijn weg weet te vinden in de bib! Volgens de prof ‘heerst het gesproken woord’. Hij weigert andere media te gebruiken: geen boek, geen slides, geen bord, geen kopies, … Dit wordt geen gemakkelijk vak om bij te houden. Ik ga als goede student vandaag nog mapjes kopen om mijn notities in te steken (:-p jaja, strever ikke). En doe nog wat andere inkopen. Verder heb ik een rustige maandagavond.

1 opmerking:

  1. Straf, professoren zonder cursus of boek. Zouden die hier lang mogen lesgeven?
    Ik veronderstel dat je over dit vak mondeling examen zult hebben ;-p
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen