zondag 1 maart 2009

Dag 26 in Graz

verslag 28 februari 09

Zaterdag vandaag, ik slaap een beetje uit. Als ik opsta ik het al super warm in mijn kamer en de hemel is staalblauw buiten. De zon schijnt de hele morgen door mijn raam en als je dan onder het raam ligt, ontstaat er een soort van serre-effect. Vandaag begin ik terug met lopen. Ik heb eindelijk mijn loopschoenen. Mijn conditie is helemaal verdwenen dus ik ben weer helemaal klaar om van nul te beginnen. :-) Als ik aan het lopen ben blijkt het echt een super warme zonnige dag te zijn. Iedereen is buiten en je moet zelfs geen (dikke) jas aan doen. Het is zalig om in deze buurt te lopen: brede straten met grote huizen, af en toe een pleintje met wat groen. Na het lopen herschik ik verder mijn kamer (ik was gisteren in de helft gestopt). Vandaag krijg ik de zetel dus verplaats ik (met de hulp van mijn huisgenoten) mijn matras naar boven. Beneden kan ik zo een salon met salontafel creëren. Tussendoor ga ik nog een brood en fruit kopen en om half drie heb ik op de Hauptplatz afgesproken met mijn ‘buddy’. Een buddy is normaal gezien iemand die je komt afhalen van de luchthaven of het station en je dan wegwijst maakt in de stad. Je helpt installeren en je de interessante winkels/cafés/wijken kan wijzen. Ik deed geen aanvraag voor zo’n buddy dus had niemand om mij hier op de vangen. ( ik kwam het concept pas te weten nadat de deadline voor een aanvraag verstreken was.) Op aanraden van anderen deed ik ter plaatse alsnog een aanvraag (ondertussen drie weken geleden). Ze vertelden ons immers dat er nog buddy’s op overschot waren. Na twee weken kreeg ik bericht dat ze iemand voor mij gevonden hadden. Een ander, Frans meisje kreeg dezelfde buddy toegewezen. Met z’n drieën spraken we af voor vandaag. Ze toonde ons een beetje de stad (maar ik wist alles al zijn). we aten een ijsje… dat was wel interessante en ze toonde ons verschillende cafés en plaatsen om uit te gaan. We wandelden ook door het stadspark waar ongelofelijk veel beweging was door het mooie weer. Naar het schijnt zit het park in de zomer helemaal vol. Ik heb al zin om hier in de zomer in het park te zitten. We gaan nog via de universiteit en dan gaan we elk naar huis. Ik moet nog terug richting stad want ik was met de fiets gekomen, heerlijk fietsweer! ’s Avonds heb ik afgesproken met Carole en haar vriend. Die ziet ze altijd in het weekend. Hij is Slowaak en werkt in de week in Bratislava. We praten over ditjes en datjes en over serieuze politieke en sociale zaken ;-). Weetje: ik heb vandaag ook de temperatuur proberen te meten en in de zon was het zeker boven de 15 graden! Ziezo, verslagje van mijn zaterdagje. X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten