zondag 15 maart 2009

Dag 39 in Graz

Verslag vrijdag 13 februari 09

Ah, vrijdag de dertiende! Toon is jarig en de zon schijnt, wederom een prachtige dag. Ik heb om half tien al les maar moet nog wat vroeger vertrekken omdat ik nog langs het kantoor van Treffpunkt Spachen moet. Das de dienst die de taalcursussen aanbiedt en waar ik dus mijn cursus Duits volg. Ik ga betalen en omdat ik even moest wachten moet ik mij daarna wel haasten naar de les. Gelukkig vind ik het lokaal snel. Het is een seminarie, dat betekent dat je actief moet deelnemen. Er zitten zeven mensen in de les… zeven mensen!! Onbegrijpelijk dat ze daar ne prof op zetten… Maar het is wel interessant en ik heb de leerstof stiekem al een beetje gezien dus des te beter. Ook voor dit vak, wederom een presentatie. Maar omdat het in kleine groep is en de mensen erg persoonlijk met elkaar omgaan en er een gemoedelijke sfeer tijdens de les heerst, heb ik er bij dit vak wat minder schrik voor. Na de les post ik mijn taak op blackboard (voor de UA) en check mijn mails en dergelijke nog eens nu ik hier internet kan gebruiken. Om half één heb ik afgesproken met Radka en Denisa, we gaan samen Sushi eten. Denisa en ik hebben dat nog nooit gegeten en Radka één keer dus we zijn wel nieuwsgierig. Een vriendin van Radka heeft haar vertelt over een Sushibar waar je ’s middag voor 6,5 euro kan eten zoveel je wil.. we zoeken en vinden hem ook niet. Dus besluiten we na de zoektocht met rommelende magen maar naar de grote ‘Asian food’ op jakominiplatz te gaan. Daar eten we het middagbuffet ook voor 6,5 euro. Heerlijk en zooooveeeel!! Ik heb echt al lang niet zoveel gegeten. Er is veel en we kunnen zoveel bijhalen als we willen. Daarna is er ook nog een klein dessertenbuffet. Ik heb zoveel gegeten dat ik ’s avond gewoon geen honger meer krijg en niet meer moet eten. Gemakkelijk se. Na het Aziatisch restaurant ga ik weer naar de Uni om nog wat internet te gebruiken. ’s Avonds om acht uur hebben we bij Radka thuis afgesproken. Chris, Radka en ik gaan onze reis naar Budapest een beetje plannen. We bladeren wat in een reisgids die we van iemand anders konden lenen en boeken ons hostel.. Nu is er geen weg meer terug! Ik ga voor drie dagen, twee nachten naar Budapest!! De foto’s van de stad zien er echt prachtig uit. We vonden een Hostel met ontbijt, dat er goed uit zag voor maar 7 euro per nacht. Ik kijk al uit naar de trip! Verder hebben we met z’n vieren nog wel een gezellige avond. (Denisa woont hier ook, eerst keek ze een film met een vriend maar daarna sluit ze zich bij ons aan.) Grazzerse Groeten!

2 opmerkingen:

  1. Denk eraan dat ze geen euros hebben in Hongarije. De plaatselijke munt is de forint. Als afkorting geeft dat HUF. Misschien krijg je korting?
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tin! ik sta duidelijk heel wa verhalen achter.. k had da beter gelezen in men zieke week =)
    T was weer een amandelontsteking!
    Ma morgen lees k sowieso al u avonturen!
    Doe da der nog goe mijn grote nicht!
    Kus die kleinere!

    BeantwoordenVerwijderen