maandag 16 maart 2009

Dag 40 in Graz

verslag zaterdag 14 maart 09

Zaterdag, shoppingday, in doe er nog eens aan meej! Maar alleen omdat Toon gisteren jarig was en ik in het grootste shoppingcenter van Graz toch wel een cadeau voor hem moet vinden. Denisa’s broer en haar vriendje zijn ook bijna jarig dus het wordt een heuze zoektocht naar mannencadeaus. We vertrekken om tien uur op Jakomini. Daar vertrekt een bus richting Seiersberg en das de wijk waar het shoppingcenter ligt. Bij het opzoeken hoe daar te geraken ontdekten we dat het shoppingcenter eigenlijk echt ver weg is. We moeten bus 32 toen de eindhalte nemen en dan nog een pendelbus van de eindhalte naar het shoppingcenter nemen! Het kan niet op, onderweg concluderen we dan ook dan dit niet meer Graz is en dat het shoppingcenter in één of andere bijgemeente ligt. Aangekomen blijkt het ook van grootte nogal mee te vallen. Niet dat we onze weg goed vinden ofzo maar ik vind toch geregeld wat herkenningspunten. Rond half één heb ik het wel gehad met het geshop (ja, ik ben geen echte..).Denisa lijkt er nog iets langer tegen te kunnen maar ik verga(!) ook van de honger! Ik heb om negen uur ontbeten, niets gegeten, niets gedronken en ondertussen tikt de klok al vrolijk richting twee uur. Uiteindelijk zijn we rond drie uur thuis en rond half vier geniet ik in de zon op het balkon van mijn langverwachte middagmaal. ’t Is prachtig warm weer vandaag, eigenlijk te stom om in de shoppingcenter te hangen maar ja. Graz centrum telt echt niet ZOveel winkels. Naast een cadeautje kom ik thuis met een koopje. Ik wou een of ander geurtje voor in mijn kamer. Ik was al een beetje naar wierrook aan ’t kijken maar in een winkel met -allemaal cadeau-achtigdingen maar ook zo Essenza-achtig zonder de verzorgingsrpoducten- zag ik toch iets beters. Zo’n ding waar je olie met water in moet doen, een kaarsje onder zetten en dan verspreidt zich zo’n aroma. Wel in die winkel was er zo’n pakket met én aromakopje én twee theelichtjes én olie voor 0,95 euro. (de olie apart kostte 1,5euro en oorspronkelijk kwam het van 9 euro.) Foutje van de verkoopster of niet, dat was toch de beste koop van de dag! Na mijn middageten en nadat ik bekomen was van het shopgebeuren ben ik nog gaan lopen (met dit weer moest je echt buiten zijn) en ’s avonds heb ik van het begin tot het einde een heuse Duitstalige film gezien! Het was dan wel een oorspronkelijk Amerikaanse film maar het kan maar goed zijn voor mijn Duits om hem in’t Duits te zien. :-) Tot zover de zaterdag! X

1 opmerking:

  1. Een geurige kamer en altijd zon op het terras. 40 dagen in de woestijn blijken tamelijk fijn.

    BeantwoordenVerwijderen