donderdag 19 maart 2009

Dag 45 in Graz

Verslag donderdag 19 maart 2009

Ik sta vroeg op want ik moet te voet en op tijd in de les geraken (fiets is nog bij de fietsenmaker). De les is een actieve schrijfles van mijn kant maar ik begrijp toch niet alles. En deze prof heeft geen reader. Na de les ga ik meteen naar de fietsenmaker want gisteren zij hij dat hij een uurtje nodig had voor de fiets. Rond elf uur kom ik bij de fietsenmaker (ik had les van 9h tot half elf). En wat nu, de fiets is nog niet gemaakt! Vrij slecht gezind want dat wil zeggen dat ik zonder fiets naar de winkel moet, loop ik naar buiten. Een half uurtje zei hij. Zijn tijdinschattingen ga ik toch niet meer aannemen. Ik ga dan maar met de andere, te grote fiets naar de winkel want ik heb geen zin om het te wandelen. Terug thuisgekomen maak ik een ovenschotel zodat ik vanavond enkel maar iets moet opwarmen en waar ik zondagavond, als ik doodmoe terugkom van Boedapest, ook nog van kan eten. Als de ovenschotel klaar is ga ik terug naar de fietsenmaker. Hij heeft mijn band gefikst (nu echt een nieuwe opgezet denk ik) en ik kan zonder betalen buitenlopen. Tegen dan is het al vier uur en ik besluit meteen door te rijden richting station waar we om tien na vijf hebben afgesproken. Onderweg naar daar stop ik even bij de H&M. Daar krijg ik telefoon van Radka dat we misschien ipv met de trein ook een auto kunnen huren en met de auto gaan. Dat komt hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit. We bellen aan iedereen de veranderingen door en om tien VOOR vijf spreken we af aan het gemeentehuis. Belangrijke verandering van uur. We hopen dat de verhuurdienst nog open is want met die vroege sluitingsuren hier weet je nooit. Gelukkig wel, we huren daar een auto die we dan morgen kunnen komen afhalen, vreemd toch hoe snel dat gaat: zo even een autootje bestellen. We kunnen nu ook ipv om zes uur te vertrekken iets langer slapen en iets later vertrekken. We hebben om vijf voor negen afgesproken zodat we om negen uur kunnen vertrekken. Ik heb er al zin in! Rond half zes uur rij ik richting kot, ondertussen ligt er overal een dik pak sneeuw want het is uit het niets weer beginnen sneeuwen. De stad zit er wel prachtig uit onder het witte laagje. Blij met mijn fiets en de trip maar wel nat en bevroren kom ik thuis. Ik warm op en kan zonder eerst te moeten koken eten, een ontspannende avond voor een spannend weekendje dus ;-) Tot over een paar dagen! Leuk weekend. X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten