donderdag 5 maart 2009

Dag 30 in Graz

verslag woensdag 4 maart

Vandaag moest ik vroeg opstaan om naar die onlinedienst te gaan om me in te schrijven voor mijn mastervak. Het gaat allemaal vrij vlot. Een dame schrijft mij in en om kwart na negen ben ik weer buiten. Ik vroeg haar ook hoe het zat met het ene vak waarvoor ik nog op de wachtlijst sta. Ze wist te vertellen dat ze de lijst voor dat vak pas vrijdag meedelen. Dus zoals het er nu uit ziet lijkt het allemaal wel in orde te komen met mijn vakken. Het is nog erg vroeg en mijn belangrijkste activiteit zit er alweer op. Ik besluit een fietstochtje te ondernemen van aan de uni tot aan de Hauptbahnhof. Ik moet daar gaan vragen wat het kost om van hier naar Zwitserland te treinen want dat kan je niet op internet vinden. Ik val zowat achterover als ik de prijs hoor: €162!! Voor even heen en terug. Ik kan er echt ni van over, de komende uren van mijn dag zijn dan ook gevuld met het opzoeken van prijzen, vergelijken van vervoersmiddelen en mogelijke alternatieven. Uiteindelijk besluit: vliegen van Graz naar Genève met een tussenstop in Frankfurt is maar een paar euro duurder als 14 uur op de trein zitten. En de reistijd is zo ongeveer een derde. Daarna ga ik weer lopen. Ik ontdek een nieuwe wijk. Aan de andere kant van een grote baan vlak bij mijn huis. ’t Is echt een super mooie wijk. Een mengeling van kleine kasteeltjes en moderne gebouwen. Ik beklim een berg en als ik boven naast mij kijk zie ik onverwacht een prachtig uitzicht. In het dal staat de kerk waarover ik woon (die herken je altijd al van ver) en daarnaast heb ik in de verte een heel uitzicht op het centrum. Wat een ontdekking! ’s Avonds heb ik afgesproken om naar de three Monkeys te gaan waar er weer karaoké is. Het feest barst niet echt los dus ik vertrek vrij vroeg terug huiswaarts. Tot zover vandaag! Morgen is er dé grote Erasmusparty! Opening van het tweede semester, vol nieuwe ersmussers. We zullen zien. Bis Morgen! X

2 opmerkingen:

  1. Je fiets wat af tegenwoordig. Is het zadel naar beneden gekomen, zijn je benen gegroeid of staan er blokjes op de pedalen?

    BeantwoordenVerwijderen